המשטרה נערכת לעליית מדרגה: "הלוחמים מנעו פיגוע גדול"

"השוטרים בזירה מנעו פיגוע רב נפגעים ואסון כבד" אמר סממ"ז ירושלים • חמאס משבח את ההתחמקות מהמחסומים: "הפיגוע מהווה נקודת מפנה" • במשטרה מעריכים כי מדובר בעליית מדרגה ובמגמת התחמשות מסוכנת של המפגעים וימשיכו בפריסת לוחמים רחבה בעיר

"ערנותם ופעילותם המקצועית והנחושה של השוטרים בזירה מנעו פיגוע רב נפגעים ואסון כבד". אמר סגן מפקד מחוז ירושלים, תת ניצב אבשלום פלד בהתייחס לפיגוע בשער שכם, בו נרצחה לוחמת מג"ב ונוספת נפצעה כאשר נטרלו שלושה מחבלים.

ניצב פלד אמר כי "מדובר בעליית מדרגה תוך שימוש בנשק אוטומטי, סכינים ומטעני נפץ". במקרה זה החלטת המשטרה להציב לוחמים מיומנים במוקדים רגישים הוכיחה את עצמה ומנעה גם היום פגיעה רחבה באזרחים, ובמשטרה נערכים להמשך הפריסה המבצעית הרחבה.

במערכת הביטחון חשים כי גל הטרור החמור עומד בנקודת מפנה משמעותית, כפי שגם הגדיר זאת דובר חמאס שהמשיך לעודד את הפלסטינים לצאת ולבצע פיגועים נוספים, היל"ת. כבר בשלב זה מתבצעים מהלכים מודיעיניים בשיתוף פעולה עם השב״כ להבין את אופי החבירה בין המחבלים ואמצעי הלחימה שברשותם, דרך הגעתם, זאת במטרה למנוע הישנות של אירוע דומה ח"ו.

ההתארגנות המחומשת של שלושת המחבלים היא החמורה ביותר בהיקף אמצעי הלחימה שנודע עד כה מתחילת האינתיפאדה הנוכחית. מטעני הצינור שהופיעו בפיגוע הקשה מצטרפים לקודמיהם בפיגוע בבית חורון ומחזקים את החשש כי אחד מארגוני הטרור החל להתערב באופן מעמיק בגל הטרור.

קרא עוד:
[postim]

פיגוע משולב בשער שכם 3

היום בצהריים, צוות לוחמי ולוחמות מג"ב שהיו במשימה מבצעית בשער שכם בירושלים הבחינו בשלושה צעירים שעוררו את חשדם וניגשו לבדוק אותם. בעוד שאחד המחבלים מסר לשוטרים את תעודת הזהות שלו, שלפו שותפיו כלי נשק אוטומטיים מסוג קרל גוסטב וסכינים, פתחו באש לעבר הלוחמים ופצעו שתי לוחמות באורח קשה הן מירי והן מדקירות, אחת מהן מתה הערב מפצעיה, הי"ד.

הכוח השיב באש ונטרל שניים מהמחבלים. מחבל נוסף ניסה להתרחק תוך שהוא יורה בנשקו וקצין משטרה שהיה באזור חתר למגע וביצע ירי מדויק לעברו. אמצעי הלחימה שהביאו המחבלים, בהם מטעני נפץ, נוטרלו על ידי כוח חבלה שהוזעק לזירה.

.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו