מפיקים לקחים: אוגדת איו"ש תרגלה התמודדות עם חדירת מחבל לישוב

בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים בגזרה, מפקד אוגדת איו"ש ומפקד החטיבה המרחבית בנימין הובילו השתלמות ותרגילים מיוחדים בנושא הגנת ישובים באיו"ש • "דימינו בצורה המוחשית ביותר אירועים בהם אנו עלולים להיתקל", אמר קצין ההגנה המרחבית בחטיבה

בעקבות אירועי החדירה האחרונים של פלסטינים ליישובי יהודה ושומרון, מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ליאור כרמלי, ומפקד החטיבה המרחבית בנימין, אל"ם ישראל שומר הובילו השבוע השתלמות הגנת ישובים שכללה תרגול התמודדות עם חדירה לישוב והפקת לקחים מהאירועים הקודמים.

במהלך ההשתלמות, שנערכה בישוב עופרה, עברו כל מפקדי החטיבות המרחביות באיו"ש שיעורים הנוגעים למרכיבי הגנת היישובים. בנוסף, נערכה תצוגת תכלית נרחבת של כוחות צה״ל עם כוחות הביטחון האזרחיים, המורכבים ממערך החירום של כיתות הכוננות ורכזי הביטחון השוטף, אשר תרגלו תרחישים שונים של חדירה לישובים.

קרא עוד:
[postim]

"עבודה משותפת ונרחבת של כוחות הביטחון בגזרה עם כיתות הכוננות ביישובים תוביל לפעילות מבצעית יעילה ולהכרעה מהירה בזמן אמת", אמר קצין ההגנה המרחבית של חטיבת בנימין, רס״ן מועאייה פדלי, "עלינו לדמות בצורה המוחשית ביותר את האירועים בהם אנו עלולים להיתקל. רק כך נהיה מוכנים יותר לאיומים הבאים".

מטרת ההשתלמות הייתה ליצור שפה משותפת וטכניקה אחידה לטיפול באירועים ביישובים, כדי לאפשר מאמץ מבצעי משותף של כוחות צה״ל עם כוחות הביטחון האזרחיים בשגרה ובחירום. האירועים הביטחוניים המלווים את הגזרה בחודשים האחרונים מציבים בפני כוחות הביטחון אתגרים רבים איתם הם מתבקשים להתמודד בהצלחה. כדי לתת מענה מירבי לשוהים בגזרה, הוחלט לשים דגש על נושא הגנת היישובים ולתרגל תרחישי חדירה אפשריים. "כשמקדישים זמן ומאמץ בתרגול עד הפרטים הקטנים ביותר, מגיעים לתוצאות טובות יותר ולשם אנחנו חותרים – לדיוק מרבי", הוסיף קצין ההגמ״ר.

במהלך התרגילים נבדקו לעומק מערכות ההגנה המותקנות סביב הישוב, בינהן מערכת השב"ם (שטח בטחוני מיוחד), אשר מזהה תנועות חריגות בקרבת היישוב. קצין ההגמ״ר סיכם כי האירועים האחרונים במרחב האוגדה מחייבים אותנו להמשיך ולשפר את המענה, כדי לשמור על כשירות מקסימלית לכל תרחיש קיצון שאליו ידרש הכוח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו