מחבל שדקר יהודים בעיר העתיקה הורשע בגרימת חבלה בלבד

במסגרת הסכם טיעון, מחקה הפרקליטות בתמורה להודאתו, את עבירות החזקת סכין ושיבוש הליכי חקירה בהם הואשם • עבירת ניסיון רצח לא הופיעה מלכתחילה בכתב האישום, בשל "קשיים בהוכחות"

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את המחבל ג'ון קאקיש, ערבי נוצרי מהעיר העתיקה בירושלים, אשר ביצע בליל שבועות האחרון פיגוע דקירה בעיר העתיקה ופצע שני נערים יהודים שהיו בדרכם לכותל המערבי.

קאקיש הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של גרימת חבלה מחמירה בלבד. הפרקליטות מחקה בתמורה להודאתו, את עבירות החזקת סכין ושיבוש הליכי חקירה בהם הואשם.

המחבל לא הואשם בניסיון רצח, למרות שדקר נער יהודי בגבו בסכין באורך 30 ס"מ. לטענת הפרקליטות היו קשיים להוכחת עבירת ניסיון רצח, על אף שטרם הפיגוע הפיץ המחבל פרסומים רבים לאומניים ומסיתים כנגד יהודים.

קרא עוד:
[postim]

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המלווה את פצוע הפיגוע כנפגע עבירה, מסר בתגובה להרשעה: "אנו מצרים על כך שהמחבל לא הורשע בניסיון רצח כפי שהיה צריך להיות לטעמינו. יחד עם זאת אנו מקווים ומצפים כי הפרקליטות תדרוש למצות את הדין עם המחבל ובית המשפט יורה על העונש המרבי לעבירה זו, בפרט בתקופה זו בה מדי יום מרצחים יוצאים ודוקרים יהודים ללא פחד ומורא".

(צילום אילוסטרציה: דניאל שטרית – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו