אחרי ה”משחק” בטכוגרף: נהג 402 הושם במעצר בית לשלושה שבועות

דקות לפני דיון בהארכת מעצרו הסכימה המשטרה לשחררו למעצר בית • במשטרה האשימו את הנהג בשיבוש החקירה, בו החל, לכאורה, כבר בדקות הראשונות שלאחר התאונה, ודרשו להאריך את מעצרו • ראש אגף תנועה: "הנהג עושה פעולות בטכוגרף וזה לא טבעי"

חיים ביטון, נהג האוטובוס בקו 402 בו אירע האסון הנורא, יישלח למעצר בית למשך 21 יום, כך סוכם בין פרקליטיו למשטרה. בנוסף, ייפסל רשיונו עד לתום ההליכים ויחולו עליו תנאים מגבילים נוספים.

בוחני משטרת ישראל ממשיכים לחקור את נסיבות התאונה. מלבד האשמות בדבר 'גרימת מוות ברשלנות' מאשימה המשטרה את הנהג בניסיון לשיבוש חקירה.

בתיעוד שנחשף בשעות האחרונות לידי הציבור, נראה הנהג מתרוצץ בקרבת לוח המחוונים בשעה שמחוץ לאוטובוס מוטלים הפצועים וההרוגים באין מושיע. ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, אמר אמש כי "הנהג עושה פעולות בטכוגרף וזה לא טבעי". לדברי בארי, ברור לגמרי שהתנהגות הנהג בירידה לשול לא רגילה, והסיבות לכך נבדקות.

קרא עוד:
[postim]

הטכוגרף המותקן בפנל לוח המחוונים, הוא מכשיר אלקטרו-מגנטי הניזון ממידע מחיישן שנמצא בציר היציאה מתיבת ההילוכים, מידע המוביל לביצוע רישום בדסקה באמצעות שתי מחטים: האחת רושמת מהירות בלבד, והשנייה מבצעת שני רישומים בו זמנית – רישום עבודה או מנוחה ורישום מרחק.

טכוגרף 1

הדסקה מסתובבת בניגוד לכיוון השעון, ומחט המהירות מציירת את קו המהירות ביחס לזמן. הצורה הקבועה של רישומי המחט היא מעלה או מטה, כך שכאשר הנהג מאיץ נראית עליה – ולהפך. כאשר נראה "רטט" – קשקוש בצד הימני של הרישום – המשמעות היא כי גורם זר התערב ברישומי המחט, ומרגע זה מופסק הפענוח.

קיימות מספר שיטות לפענוח הסימנים בדסקיות ובשעות אלו עמלים במשטרה על חקירת הממצאים הנחזים בה.

טכוגרף 2

בתמונה הראשית: הנהג בהארכת מעצרו, השבוע. (צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכך כותבים המלומדים, גאוני הליב"ה ושאר ירקות, בעברית עילגת, מטופשת ומעוותת (בשורה התחתונה הירוקה של הוראות הטכוגרף): "בנהיגה אחרי חצות [הלילה] – יש לרשום תאריך נוסף"?!
איזה תאריך יוסיפו? ככל העולה על רוחם?! סתם "לתקוע" תאריך?!
ב"חדר" 'הפשוט' שלנו למדנו שיש לכתוב כך: בנהיגה אחרי חצות [הלילה] – יש להוסיף את תאריך יום מחר, או: תאריך היום הבא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו