אתר העבודות של נמל התעופה 'רמון' בתמנע שוקק חיים בימים אלו, עשרות כלים כבדים עמלים ברצף על הקמת התשתיות ובניית המתקנים שיהוו את נמל התעופה הבינלאומי השני של ישראל.
שדה התעופה הבינלאומי החדש רמון, על שמם של אילן ואסף רמון, הולך ומוקם בימים אלה ברמת תמנע, 19 ק״מ צפונית לאילת.
אחרי שנים של מאבקים והתנגדויות יצא הפרוייקט לדרכו ובשנה הבאה יפתח השדה לתנועה. הוא יחליף את שדה התעופה המיושן והמוגבל באילת, יפנה את הקרקע לפיתוח העיר ויאפשר לתיירים מכל העולם לנחות בסמוך לעיר, במקום בשדה ״עובדה״ המרוחק 70 ק״מ. גם במקרים בהם יהיה איום על שמי נתב"ג, כפי שאירע במהלך מבצע צוק איתן, לא תיוותר ישראל מבודדת מהעולם.
עלות ההקמה- 1.65 מיליארד ש״ח, לא תהיה על חשבון הציבור. היא תמומן במלואה מפיצוי עבור הקרקע באילת ומהכנסות רשות שדות התעופה (אגרות ודיוטי פרי).
תרשים הנמל
בנמל מתוכנן מסלול המראות ונחיתות, באורך של 3,100 מ"ר, אשר יאפשר המראה של מטוסי סילון גדולים לכל יעד באירופה. גובהו של מגדל הפיקוח יהיה 45 מ"ר על פי סטנדרטים בינלאומיים מתקדמים. 9 רחבות חנייה למטוסי טורבו-פרופ ו-7 עמדות חנייה למטוסים בינוניים ורחבי גוף. בנמל יוקמו אזורי תפעול ותמך מודרניים, טרמינל נוסעים מרווח שייתן מענה לכ- 1.8 מיליון נוסעים בשנה ברמת שירות גבוהה, על שטח של כ- 28,000 מ"ר. מתוכננות חנויות דיוטי פרי, מגרשי חניה ותשתיות מודרניות למערך כבישים חדש.
סוף שנת 2016 הוא היעד שהציבה לעצמה רשות שדות התעופה להשלמת הפרויקט. הרצה, הסמכה והפעלה עד לאמצע שנת 2017.
(צילומים: קובי גדעון-לע"מ; משה שי-פלאש 90; רשות שדות התעופה)
בס"ד
הולך לאן?