תרחיש המלחמה הכוללת: כיצד ימריאו מטוסי הקרב מהבסיסים המופצצים?

בבסיס תל-נוף תרגלו במהלך השבוע מלחמה בזירה הצפונית והדרומית והמשך הוצאת גיחות מבצעיות תחת נפילות טילים ברחבי הבסיס: "אנחנו מבינים שהאויב מתכונן ברצינות לקראת מלחמה, אז גם אנחנו מתכוננים ברצינות" • צפו בתמונות

מבסיס תל-נוף עלו השבוע צלילי מלחמה. אל מאות ההמראות של מטוסי הקרב, המסוקים והכטב"מים (כלי-טיס בלתי מאוישים) הצטרפו עשרות אזעקות עולות ויורדות, המלוות במשפט החוזר – "נא להיכנס למרחבים מוגנים, הבסיס נמצא תחת מתקפת טילים". כל זאת במסגרת תרגיל רחב-היקף אשר נערך בבסיס בתחילת השבוע, ובמסגרתו דימו אנשי תל-נוף לחימה בגזרה הצפונית והדרומית במקביל.

"אנחנו מבינים שהאויב מתכונן ברצינות לקראת מלחמה, אז גם אנחנו מתכוננים ברצינות", מספר רס"ן אורן, קמ"ט הבסיס ומפעיל לוחמה אלקטרונית מוטס. "מדובר בתרגיל שמתקיים כחלק מתהליך גדול שקורה בבסיס ובחיל, שמתייחס לנפילות טילים בבסיסים כתרחיש ריאלי שצריך להיות מוכנים לקראתו ולדעת להמשיך לעבוד במקביל אליו. אנחנו מתאמנים על מענה הגנתי והתקפי בתרחישי לחימה מורכבים ואינטנסיביים ביותר".

התרחישים עליהם התאמנו טייסות הבסיס היו רבים ומגוונים כשמטוסי ה"בז" (F-15) ביצעו תקיפות ייעודיות, מטוסי ה"איתן" אספו מודיעין, יחידת "עורבי השחקים" ביצעה את משימת הלוחמה האלקטרונית המוכרת לה היטב ומסוקי ה"יסעור" (CH-53) הטיסו כוחות ופינו פצועים. "אנחנו מתרגלים את כל המשימות שנבצע במלחמה ועושים זאת תחת אי וודאות מוחלטת", מספר סגן אבישי, טייס סדיר בטייסת "דורסי הלילה". "יש המון שינויים שנכנסים באמצע היום. ברגע אחד אנחנו מתכננים ורגע אחר כך כבר מתחקרים, וכשעושים את הכל תוך כדי ספיגה זה הופך את האימון להרבה יותר מאתגר וקרוב למציאות".

קרא עוד:
[postim]

בשעה שהלוחמים ביצעו את המשימות מהאוויר, גם צוותי הקרקע לא הפסיקו לעבוד לרגע: הצוותים הטכניים עבדו במפעלי החימוש ובדת"קים על-מנת לחמש את כלי-הטיס ולהכין אותם להמראה מחודשת ולקצר ככל הניתן את שהייתם על אדמת תל-נוף. גם תרחישי הספיגה היו מגוונים וביניהם דימו בבסיס מסוק אשר חוזר עם מנוע בוער וטיל אשר נופל באמצע המסלול ומשבית את פעילותו, כשעל כל אלה צופים מלמעלה אנשי מגדל הפיקוח ומסנכרנים בין שליחת צוותי הטיפול הראשוני למקום נפילת הטיל לבין המשך הוצאת הגיחות המבצעיות אל הפועל.

"התרגיל הזה נחשב לאתגר המקצועי הכי גדול חוץ מלחימה אמיתית ואנחנו נבחנים כאן על היכולות שלנו", מספרת סמל יובל אטינגר, פקחית טיסה בתל-נוף. "אנחנו עובדים 24/7 ונשארים מרוכזים למרות העייפות. גם כשיש צבע אדום הפקחים שנמצאים במשמרת צריכים להישאר במגדל, כי הם האחראיים לזהות את הנפילות ולתפעל את כל התהליך".

תרגיל בחיל האאויר בסיס תל נוף (1)

תרגיל בחיל האאויר בסיס תל נוף (2)

תרגיל בחיל האאויר בסיס תל נוף (4)

תרגיל בחיל האאויר בסיס תל נוף (6)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו