המחבלים- נערים בני 14; "כשנער מחזיק סכין הוא כבר לא נער"

תגובות סוערות לדברי הרמטכ"ל על רקע הפיגוע הקשה: "כשנערה בת 13 מחזיקה סכין היא כבר לא נערה" • השר כץ: "מקווה שדבריו של הרמטכ״ל לא פורשו באופן מוטעה וגרמו לסיכון חיים"

המחבלים שביצעו לפני שעה קלה את פיגוע הדקירה בסניף רמי לוי שבאזור התעשייה שער בנימין הם עומאר רימאווי ואיבראהים סבאח, בני 14 ו-15 מביתוניא שליד רמאללה.

בפיגוע נהרג צעיר יהודי כבן 17, ואברך חרדי בן 35, אברהם בן חמדה, נפצע קשה ומטופל בביתי החולים בירושלים.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי השניים הסתובבו בסניף הסופרמרקט במשך כעשרים דקות לפני שדקרו שניים מהלקוחות שהיו במקום. אזרחים שהיו במקום מנעו מהשניים לברוח באמצעות עגלות, עד שאזרח חמוש ירה בהם. אחד המחבלים מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם ומשנהו מת מפצעי הירי.

ברקע, עדיין מהדהדים דבריהם של הרמטכ"ל ושר הביטחון שאמרו כי “לא צריך לרוקן מחסנית על נערה עם מספריים”, דברים שמקבלים משמעות כואבת בשעה זו. שר המודיעין ישראל כץ אמר הערב כי הוא מקווה שדבריו של הרמטכ״ל נגד הירי האוטומטי מול קטינים, לא פורשו באופן מוטעה וגרמו להיסוס וסיכון חיים. "המגבלות והקודים ברורים, אבל אסור שמחבלים שתוקפים יהודים יצאו בחיים" אמר כץ.

קרא עוד:
[postim]

ח"כ נאוה בוקר מהליכוד אמרה הערב בעקבות הפיגוע שבוצע בידי נערים: "כשנערה בת 13 מחזיקה מספריים או סכין ובכוונתה לדקור חיילים, היא כבר לא נערה, היא מחבלת. ראינו כבר כיצד 'נערים' בני 13 פגעו ופצעו נערים יהודים. את הטרור אי אפשר לנצח עם מסרים מגומגמים. לא משנה באיזה גיל הוא – מחבל צריך לנטרל.

פיגוע דקירה ברמי לוי-שער בנימין (2)(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו