לראשונה: כתב אישום נגד יהודי שהסית לרצח ערבים

כתב אישום הוגש נגד צעיר יהודי שהסית לרצח ערבים ברשתות החברתיות • קרא לרצוח את חברת הכנסת זועבי ועודד טרור ואלימות נגד אנשים המחזיקים בדעות מהצד השמאלי של המפה בישראל

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט השלום ברמלה כתב אישום נגד אליהו אליאב מועלם, בן 27 ממודיעין, שפרסם ברשת החברתית "פייסבוק" קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור. מדובר בפעם הראשונה שמוגש כתב אישום נגד יהודי בגין הסתה ברשת.

על פי כתב האישום, בחר הצעיר היהודי לפרסם קריאות לאלימות נגד בני המגזר הערבי דווקא בתקופות רגישות, כמו בעת חטיפתם ורציחתם של הנערים היהודים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח ז"ל, מבצע "שובו אחים" במסגרתו אותרו גופות הנערים הי"ד, חטיפתו ורציחתו של הנער הערבי מוחמד אבו חדר ומבצע "צוק איתן".

קרא עוד:
[postim]

על רקע האווירה הציבורית הרגישה והנפיצה בתקופה המתוארת, פרסם מועלם בחשבון הפייסבוק שלו פעמים רבות קריאות ישירות למעשי אלימות וטרור נגד ערבים פלסטינים וערבים ישראלים באשר הם, וכן פרסם קריאות למעשי אלימות וטרור נגד חברת הכנסת חנין זועבי.

אם לא די בהסתה נגד הערבים, פרסם מועלם גם דברי עידוד, תמיכה והזדהות כלפי מעשי אלימות וטרור נגד יהודים ישראלים המחזיקים בדעה פוליטית שמאלנית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו