הרמטכ"ל: חיילים יסתובבו עם נשק גם בחופשה

על רקע חקירת צה"ל מדוע סורב החייל ינאי וקסמן הי"ד לקחת עמו את נשקו כאשר יצא לחופשה, הורה הרמטכ"ל כי כל לוחמי צה"ל יצאו מהערב מהבסיסים עם הנשק עליהם

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט הנחה את הגורמים המתאימים כי החל מהערב ייצאו החיילים מהבסיס הצבאי עם נשקם. ההנחיה פורסמה בשל המצב הביטחוני הרעוע בניסיון להביא לתוספת של חמושים ברחובות.

בהוראת הרמטכ"ל, יתודרכו לוחמי צה"ל לפני יציאתם לחופשה מהבסיס כיצד עליהם לנהוג עם הנשק בזמן שהותם בבית. בנוסף ילמדו את החרדים כיצד לשמור על נשקם האישי ואיך מוטל עליהם לנהוג במצבי חירום, לדוגמה כאשר ייקלעו לפיגוע טרור.

הנהלים כיום בצה"ל, מורים כי כאשר החייל יוצא לחופשה של עד שלושה ימים הוא נוטל עמו את נשקו האישי, אך במקרה שהוא יוצא לחופשה ארוכה יותר, עליו להגיש בקשה לקחת את הנשק אתו – בקשה שפעמים רבות אינה מאושרת.

בתוך כך, בצה"ל בודקים את טענת בני המשפחה של החייל ינאי ויסמן הי"ד, שנרצח בפיגוע הטרור ביום חמישי האחרון בסניף של רמי לוי בשער בנימין, כי הוא ביקש לקחת עימו את נשקו לחופשה, אך סורב על ידי מפקדיו.

משפחת ויסמן מסרה כי "ינאי ביקש בצורה שגרתית וכמו בכל הפעמים לצאת עם הנשק, הוא לא התעקש ולא ביקש בצורה מיוחדת. אין לנו כל תלונה לצה"ל ואנחנו לא מאשימים חלילה אף אחד, אנחנו סומכים על שיקול דעת הצבא בקביעת הנהלים ומודעים לבעייתיות של יציאת חיילים עם נשק לרגילה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו