פיגוע הדקירה ברהט: בתום מצוד נעצר המחבל, נער פלסטיני מאזור חברון

הפיגוע התרחש לפני כשבועיים וחצי ובו נפצעה אישה יהודייה באורח בינוני

לפני זמן קצר הותר לפרסום כי נעצר החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בעיר רהט לפני כשבועיים וחצי. המחבל נמלט מהמקום לאחר המעשה, אך השב"כ והמשטרה עלו על עקבותיו ומספר ימים לאחר מכן הוא נעצר בביתו שבשטח הרשות הפלסטינית.

הפיגוע התרחש בשבת אחר הצהריים, בשוק העירוני של רהט. שלומית גונן, תושבת קיבוץ משמר הנגב ששהתה במקום, הותקפה מאחור בדקירות סכין ונפצעה באורח בינוני. המשטרה שהגיעה למקום לאחר דקות ספורות, לא הצליחה למצוא את הדוקר אך אספה ממצאים ראייתיים מהשטח.

החשוד בביצוע הפיגוע הוא נער פלסטיני בן 17.5, תושב העיר יטא שמדרום לחברון, כ-30 ק"מ מזרחית לרהט. הוא שהה באורח בלתי חוקי בעיר ועבד שם בעבודות מזדמנות אצל משפחה מקומית, אשר על פי המשטרה לא ידעה כלל על כוונותיו ועל מעשיו.

קרא עוד:
[postim]

במהלך החקירה, הודה הנער במעשה ואף הוביל את החוקרים לסכין ששימשה אותו לביצוע הדקירה. הוא סיפר כי תכנן היטב את הפיגוע, למד את מפת האזור, בדק צירי מילוט ואסף מידע נוסף ששימש אותו בדקירה ובהימלטות.

סכין הפיגוע ברהט

בשב"כ אומרים כי המחבל הושפע מסרטונים של פיגועים ומחומרי תעמולה, בהם צפה בערוץ 'אל-אקצא' של ארגון חמאס. מאז תחילת גל הטרור הנוכחי וגם במהלך מבצע 'צוק איתן' לפני כשנה וחצי, השתתף הנער לצד בני משפחתו בהתפרעויות אלימות בשטחים.

לתחומי ישראל הוא נכנס יחד עם כמה מקרוביו, שחיפשו פרנסה. הם ניצלו פרצות בגדר ההפרדה ונעזרו על ידי סייענים ישראלים, תושבי הנגב.

החשוד נמצא כבר שבועיים תמימים במעצר. בימים הקרובים צפויה פרקליטות המדינה להגיש נגדו כתב אישום בבית המשפט.

(צילום ארכיון: הדס פרוש – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו