השר אלקין: הרשות הפלסטינית תקרוס, יהיו פיגועים קשים יותר

חבר הקבינט, השר זאב אלקין הכריז היום בנאום בבר אילן כי הרשות הפלסטינית עומדת לקרוס וכי אם ישראל לא תדע להערך לקראת האתגר החדש שיעמוד מולה, היא תתמודד עם גל טרור שילך ויחריף

"השאלה היא לא האם הרשות תקרוס אלא מתי היא תקרוס", אמר הבוקר השר זאב אלקין בנאום שנשא באוניברסיטת תל אביב. הוא העריך שהקריסה תהיה עם תום כהונתו של היו"ר הנוכחי – אבו מאזן.

אלקין הסביר כי החליט לצאת ולפרוש פומבית את משנתו לאחר שהתייאש מלעורר שיח רציני על נושא קריסת הרשות הפלסטינית בדיונים בחדרים הסגורים, כלומר בקבינט המדיני בטחוני. אלקין הוסיף והזהיר מפני ההשלכות הצפויות ממהלך כזה.

"רוב התרחישים הסבירים ליום שאחרי אבו מאזן יובילו להיעדר ירושה מסודרת, למאבק ירושה פנימי, לאנרכיה ולפירוק הרשות. מי שישלם את המחיר הם אזרחי ישראל ובעיקר ההתיישבות, ועלינו להתכונן לפיגועים קשים יותר", התריע אלקין.

קרא עוד:
[postim]

לדבריו, "זו הסיבה שאנחנו חייבים להיערך לכך ביטחונית ולהפסיק את דיוני הסרק שבוחנים האם זה טוב למדינת ישראל או לא. הרשות תקרוס – וכדאי שמדינת ישראל תפנים את זה שהרכבת כבר יצאה מהתחנה. כרגע, לצערי, נראה שאנחנו טרם הפנמנו את המצב החדש ואנחנו לא נערכים אליו כראוי".

אלקין הוסיף כי "אם הרשות תקרוס ייתכן שנצטרך להחזיר את המינהל האזרחי על כנו. יהיו עלויות לא צפויות. נצטרך לנסות לשמור על מינהל מקומי מינימלי ולעבוד מול כוחות מקומיים. אנחנו לא ערוכים לזה בשום צורה".

אבו מאזן (פלאש 90)

לדברי אלקין, "הנהגת הרשות מסיטה את הזעם נגדה לכיווננו, וזו הקדמה למה שהולך להתרחש ברשות. דור שלם ברשות גדל על שנאה כלפינו בלי שייחסנו לזה חשיבות. עם סיום עידן אבו מאזן צפוי משבר הנהגה ברשות בהיעדר יורש מקובל או מנגנון ירושה מסודר. שליטתו של אבו מאזן ברשות נחלשת".

הוא ציין בנאומו כי "יש עיסוק גלוי בשאלת הירושה, מעמדו נפגע מאוד בסקרים. אם יהיו בחירות יש סיכוי סביר שחמאס ינצח ולא פתח וזו הסיבה שאבו מאזן לא הלך לבחירות". אלקין הוסיף כי מבין כל הטוענים לכתר ברשות הפלסטינית, היחיד שיכול לנצח הוא מרואן ברגותי, הכלוא בישראל.

בהתייחסות לגל הטרור הנוכחי אמר אלקין: "עלינו לטפל בו באנטיביוטיקה ולא באקמול. צריך להבין שהטרור של היום נולד מהזנחה של 23 שנה, מאז הסכם אוסלו. לכן, אנחנו צריכים לגעת בשורש הבעיה, שהיא ההסתה בספרי הלימוד, בתקשורת ובעיקר בדרשות במסגדים".

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו