לפיד וליברמן בכנס משותף: משרד החוץ אינו של משפחת נתניהו

שיתוף פעולה בין שני ראשי סיעות באופוזיציה היום בכנסת נגד מה שהם מכנים "פגיעה במעמדה הבינלאומי של ישראל" • גם ח"כ מייקל אורן מהקואליציה הגיע לכינוס • הליכוד בתגובה: כנס הכנה לפורים

שיתוף פעולה מעניין נוצר היום בכנסת בין יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד ליו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן שערכו יחד כנס על מעמדה הבינלאומי של ישראל.

ההערכות בכנסת הן כי מדובר בכנס שנועד להעביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולאתגר אותו מול העובדה שאין שר חוץ במשרה מליאה, אך גם ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שכלל לא הוזמן לכינוס אופוזיציונרי זה.

לפיד הסביר בפתח הכינוס, "יזמנו את הכנס הזה מפני שיש פגיעה חמורה לא רק בשירות החוץ וביחסי החוץ של מדינת ישראל, אלא גם בביטחון הלאומי. ההידרדרות היא דרמטית. מצבנו הבינלאומי מעולם, מעולם, בכל תולדות המדינה מאז 1948 ועד היום, לא היה גרוע כל כך. מה שמחמיר את המצב זה שממשלת ישראל לא מודה בו. לא מודים שמצבנו גרוע, אלא מנסים להעמיד פנים שהכל בסדר. הכול לא בסדר".

קרא עוד:
[postim]

יאיר לפיד הוסיף ותיאר כי "משרד החוץ מחולק לשישה שרים ואף אחד לא יודע מה השני עושה. ההסברה הישראלי מפוצלת בין חמישה משרדי ממשלה ואף אחד מהם לא יודע מה השני עושה".

ליברמן אמר בכינוס כי "משרד החוץ זה לא רכוש פרטי של אף אחד כולל לא של משפחת נתניהו – אי אפשר לקחת ולהרוס עד היסוד. נתניהו מנסה לקחת את שירות החוץ הישראלי ולהשמיד אותו בכוח. ‏סגירת נציגויות ישראליות בעולם בעת הזו היא טירוף הדעת".

לדברי ליברמן, "‏אין לממשלה מדיניות חוץ – זו הפקרות מוחלטת. ‏הבוקר אלקין יוצא חוצץ נגד הרשות הפלסטינית, יואב גלנט בעד הרשות הפלסטינית – אי אפשר שלממשלה יהיו 3-4 עמדות מנוגדות. ‏ראש הממשלה כאילו מוביל התפייסות עם טורקיה, אבל שרת המשפטים מובילה הקמת מדינה כורדית. איך זה מסתדר אחד עם השני – לא ברור לי".

משרד החוץ ויקיפדיה

בהודעה משותפת שפרסמו לקראת הכינוס נטען כי הכנס נערך בעקבות המשבר ההולך וגובר ביחסי החוץ של מדינת ישראל, ההחלטה לסגור נציגיות של משרד החוץ ברחבי העולם ופיצול לשישה משרדים שונים מסיבות פוליטיות, ללא שר חוץ במשרה מלאה- דבר המהווה פגיעה קשה ביכולת לנהל מערך חוץ אפקטיבי ומתואם כפי שנדרש במדינת ישראל בעת הזו.

בכנס השתתפו גורמים שעתידים להיפגע מהמהלך של סגירת נציגויות ישראליות ברחבי העולם ולקחו חלק חברי כנסת מסיעות הבית, עובדי משרד החוץ, שגרירים לשעבר, ארגונים הנלחמים למען מעמדה של ישראל בעולם, אנשי הסברה ובכירים נוספים.

בליכוד הגיבו בזלזול לכנס ומסרו בתגובה כי "נראה שמדובר בכנס הכנה לחג פורים, שבו ראש מפלגת שמאל מתחפש למרכז ואופורטוניסט שבגד במצביעי הימין מתחפש דווקא לימין".

סגנית שר החוץ חוטובלי אמרה בתגובה כי "שירות החוץ של מדינת ישראל לא מעניין את ליברמן ולפיד, מה שמעניין אותם זה לנגח את שירות החוץ הישראלי תוך ניצול ציני של עובדי משרד החוץ". לדבריה, "החיבור בין ליברמן ללפיד הוא חיבור בין 'פוליטיקה חדשה' לפוליטיקה ישנה על בסיס ציני, כנסים מעין אלה שמנגחים את משרד החוץ לא יתרמו למעמד הבינלאומי של מדינת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו