שטח הפקר: למה קלנדיה הוא המקום הכי מסוכן ביו"ש? • סקירה

בחנו את עצמכם: מחנה הפליטים קלנדיה מוגדר כשטח A, B או C? מי אמור לשלוט בו - צה"ל או כוחותיו של אבו מאזן? מי מספק לתושביו מים וחשמל – ישראל או הרש"פ? • אם אינכם יודעים להשיב, הכתבה מיועדת עבורכם

אירועי הלילה הדרמטיים במחנה הפליטים קלנדיה, מפנים שוב את הזרקור לעבר אחד המקומות העניים, המוזנחים והמסוכנים ביותר ביהודה ושומרון – מקום בו אין חוק ואין סדר, אלא רק אלימות רצחנית, פשע מאורגן ושנאה תהומית, השולטים בו ביד רמה.

שני החיילים הטירונים שנכנסו בטעות עם רכבם אל מחנה הפליטים, יצאו משם בנס גדול, לאחר שהצליחו להימלט מהג'יפ שהותקף בידי ההמון המוסת. אם היו נופלים ח"ו בידי הפורעים, ישראל הייתה מתעוררת הבוקר לכותרות שחורות משחור ומהדורה חוזרת של הלינץ' ברמאללה בתחילת האינתיפאדה השנייה, בו נרצחו באכזריות החיילים ואדים נורז'יץ ויוסי אברהמי הי"ד.

מאז אותו לינץ' מחריד לפני כ-15 שנה, מתרחשים מעת לעת אירועים דומים של כניסת חיילים בטעות לכפרים עוינים ביו"ש, אך מנגנוני הביטחון הפלסטינים השולטים בשטח דואגים תמיד להגיע אליהם במהירות רבה ולהגן על חייהם מפני ההמון המוסת, עד להעברתם באופן מוסדר לידי הצבא.

הלינץ' ברמאללהלא אירע שוב. הלינץ' ברמאללה, תשרי תשס"א

קרא עוד:
[postim]

ההסדר האמור נכון כמעט בכל מקום ביו"ש, אך לא בקלנדיה. מחנה הפליטים נחשב ייחודי במסוכנותו, משום שרשמית הוא מוגדר כשטח C, הנתון לשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית, ולרשות הפלסטינית אין כל אחיזה בו, אך גם ישראל נמנעת ממימוש ריבונותה במקום – מה שהפך אותו ל'שטח הפקר', בו שולטות חמולות אלימות.

מאז פרוץ האינתיפאדה השנייה, ישראל אינה מספקת שירותים אזרחיים ל-15,000 התושבים במקום וכוחות הביטחון נמנעים באופן גורף מכניסה אליו שלא לצורך. לצורך מעצרי המבוקשים שנערכים בקלנדיה מעת לעת, משתמשים צה"ל ומשמר הגבול בכוחות גדולים משמעותית מאשר בכל כפר פלסטיני אחר.

התקרית החמורה הלילה מוכיחה שוב את נחיצותם חסרת התחליף של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, בשמירה על יהודה ושומרון מהתלקחות כוללת שתביא למאות ואלפי נפגעים, רח"ל. באופן אירוני, מוטב לו לישראלי להיקלע לאזור הנתון לשליטת אבו מאזן, מאשר למקומות רבים המצויים בריבונות ישראלית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קלנדיה שמובאת במפה זו לא קלנדיה מחנה הפליטים, אלא הכפר קלנדיה, המקום הבעייתי זה מחנה הפליטים קלנדיה הממוקם מזרחית לשדה התעופה עטרות ע"י כפר עקב, ויתכן שהוא כמו כפר עקב שנמצא בתחום שיפוט ירושלים אבל מחוץ לגדר כך שהאחריות היא של המשטרה ולא של צה"ל מה שמסבך הרבה יותר את האכיפה במקום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו