שר הדתות לא יאשר את הכותל הרפורמי • "ייהרג ואל יעבור"

שר הדתות דוד אזולאי הצהיר היום כי לא יחתום על העברת חלק משריד בית מקדשנו לידי התנועה הרפורמית • "אני לא מפחד מבג"ץ, אעשה רק ככל אשר יורו חברי מועצת חכמי התורה והרבנים הראשיים"

"הסמכות שלי היא לחתום – ואני לא מתכוון לחתום". כך הצהיר היום שר הדתות, דוד אזולאי בנוגע לאישור העברת חלק מהכותל לתנועה הרפורמית.

את הדברים אמר במהלך פגישה עם רבנים מהצפון, כאשר הרבנים הביעו את עמדתם הנחרצת, לפיה אין מקום לשום הכרה ברפורמים וכי אין לתת יד לשום פשרה שתאפשר תפילה שלא לפי מסורת ישראל כל הדורות ליד הכותל.

קרא עוד:
[postim]

רבה של העיר עכו, הרב יוסף ישר אמר בפגישה כי "יש הכרח לצאת למאבק נחרץ ובלתי מתפשר נגד הכותל הרפורמי. יש בזה תמימות דעים של כל רבני ישראל". הרבנים הוסיפו: "הכותל זה הלב של עם ישראל. בלב אין שום אפשרות להתפשר גם במילימטר. הרפורמים שמחקו את ציון וירושלים מהסידורים שלהם אין שום אפשרות להתפשר איתם".

השר דוד אזולאי אמר למשתתפים: "אני לא מפחד מבג"צ, כשכל הציבור יזעק הם לא יוכלו עלינו. אעשה רק מה שמועצת החכמים והרבנות הראשית יאמרו לי. הסמכות שלי היא לחתום ואני לא מתכוון לוותר עליה. הנושא הוא יהרג ואל יעבור, רבני ישראל צריכים לצאת ולזעוק".

אזולאי הוסיף: "השררה לא תשנה את דעתי, אנחנו מחויבים לומר לדור הבא ידינו לא הייתה במעל הזה!". הרבנים חיזקו את ידי השר בעמידתו האיתנה. וברכו אותו להצלחה רבה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו