בלי הרבנים: ראשי הקואליציה נפגשו עם נתניהו על הכותל הרפורמי

ללא הרבנים הראשיים לישראל, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי סיעות הקואליציה • ראשי המפלגות החרדיות הבהירו לנתניהו: נתנגד לכל הכרה בתנועה הרפורמית כזרם ביהדות

לאחר שהרבנים הראשיים ביטלו את פגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הפשרה והוויתור לרפורמים ברחבת הכותל המערבי, נפגש נתניהו עם ראשי סיעות הקואליציה.

בפגישה השתתפו יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר אגודת ישראל יעקב ליצמן, יו"ר דגל התורה משה גפני, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר כולנו, משה כחלון. ראשי הסיעות החרדיות הביעו את התנגדותם למתווה המוצע.

עיקר ההתנגדות, כפי שהבהירו השרים וחברי הכנסת החרדים באוזני נתניהו, נובעת בשל העובדה שעל פי המתווה כפי שהוא כיום, יש בו הכרה בתנועה הרפורמית כזרם ביהדות. החרדים דורשים שהשליטה בעזרת ישראל לא תהיה בידי הרפורמים.

קרא עוד:
[postim]

מוקדם יותר היום דווח כי הרבנים הראשיים לא ייפגשו עם נתניהו לאחר שבמוצאי השבת, נפגשו הרבנים הראשיים לישראל, הגאון אבי דוד לאו והגאון רבי יצחק יוסף שליט”א, בבית הרבנות הראשית עם רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ’ שליט”א לדיון על מתווה הכותל הרפורמי.

בסיום הדיון החליטו לגבש מתווה שלא יכלול הכרה בתנועה הרפורמית כזרם מוכר ביהדות. אך מסתמן שעזרת ישראל הסמוכה לרחבת הכותל המערבי, יישאר פתוח כרגיל. השליטה עליו תהיה בידי גוף כמו הסוכנות היהודית ולא בידי הרפורמים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו