אבו מאזן תומך בגל הטרור הנוכחי: "חלק מההתנגדות העממית"

יו"ר הרש"פ אומר בהודעה רשמית כי הוא תומך באינתיפאדה הנוכחית, כינה את חיסול המחבלים "הוצאה להורג" וקרא להמוני פלסטינים להצטרף לגל האלימות • עיקר הסיבה לגל הטרור לדבריו, היא העליה היהודית להר הבית

"ההתעוררות העממית (אינתיפאדה) היא חלק מההתנגדות העממית בדרכי שלום שאותה אמצו הפלסטינים במסגרת החוק" – כך נכתב בהודעה רשמית מלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית.

בסוף השבוע נערך ברמאללה הכינוס ה-16 של המועצה המהפכנית של פת”ח ביוזמתו של יו”ר הרש”פ מחמוד עבאס שהינו גם ראש תנועת פת”ח. חוקרי המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה הביאו את נוסח ההחלטה בתרגום לשפה העברית.

על פי ההודעה, יו”ר הרש”פ מסר בפני המועצה סקירה מדינית שממנה עולה כי הוא מצדיק את גל האלימות והטרור הנוכחי נגד ישראל ותומך בו. בנוסח ההודעה נעשה שימוש במילה הערבית “הבה” שפירושה הוא “התעוררות” והיא מילה מקבילה למונח אינתיפאדה.

קרא עוד:
[postim]

בהודעה נאמר: “האח, הנשיא הדגיש בפתח דבריו כי ההתעוררות העממית (אינתיפאדה) היא חלק מההתנגדות העממית בדרכי שלום שאותה אמצו הפלסטינים במסגרת החוק והלגיטימיות הבינלאומית ודחיית הכיבוש היא העמדה הטבעית של עם הנתון תחת כיבוש”.

בהמשך ההודעה צוטט אבו מאזן אומר: “הסיבה העיקרית להתעוררות (אינתיפאדה) היא ההתנהלות והפגיעה במקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות ובראשם מסגד אלאקצא’, התקיפה של אזרחים באמצעות הוצאות להורג בשטח, התרת רכושם של האזרחים".

המועצה המהפכנית של פת”ח קראה בהחלטותיה לציבור הפלסטיני הרחב להשתתף בגל האלימות הנוכחי נגד ישראל. בפעם הראשונה רומזת תנועת פת”ח לישראל בהודעה רשמית כי גל הטרור הנוכחי עלול להתרחב לכלל אינתיפאדה עממית כוללת.

“המועצה קוראת לכל המגזרים של עמנו להשתתף בהתעוררות ההמונית ולהפגין נוכחות עממית גדולה נגד הכיבוש ותכניותיו ולדחות את כל צעדיו העויינים ולפעול למען הגנת עמנו מכנופיות המתנחלים הפושעות… המועצה מדגישה כי המניע העיקרי לההתעוררות הנוכחית, שיכולה להתפתח לידי אינתיפאדה עממית רחבה, הינו המשך הכיבוש הישראלי של שטחי מדינת פלסטין".

מסתבר שאבו מאזן בערבית אומר דברים אחרים מאבו מאזן בעברית. בפגישה לאחרונה עם עיתונאים ישראלים אמר: "אנחנו תומכים במאבק עממי לא אלים בלבד, וקוראים לעם להפגין ללא אלימות. אני שומע שאתם אומרים שאני מסית נגד ישראל, שאני טרוריסט פוליטי, אך אני מתנגד להסתה וקורא למשא ומתן לשלום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו