ראש השב"כ חשף: ירי של איש שב"כ הרג את אמיר מימוני ז"ל

בהספד לאיש השב"כ שנהרג בלילה האחרון בגבול רצועת עזה אמר ראש הארגון כי הוא נהרג מירי של חברו • "לוחם עמית משב"כ טעה בזיהוי וביצע ירי לעברו של אמיר ופגע בו - כל הניסיונות להצילו, עלו בתוהו" • חקירת האירוע נמשכת

בהספד שנשא במסע הלווית אמיר מימוני ז"ל, איש השב"כ שנהרג בלילה האחרון בגבול רצועת עזה, חשף יורם כהן כי הוא מת מכדור שירה בו חברו ליחידה.

"אתמול בשעות הערב, שהית יחד עם עמיתך ולוחמים נוספים סמוך לגבול עם רצועת עזה", סיפר כהן. "הייתה זו עוד פעילות מבצעית נדרשת ומורכבת, בה נטלת חלק כלוחם וכמפקד, כמו בכל מהלך השנתיים האחרונות מאז שהצטרפת לשורותינו.

"זאת, מתוך תחושת שליחות ותרומה לביטחון העם והמדינה שאת רגביה ונופיה כה אהבת. לא רבים מסוגלים לעמוד בעומס, במתח וברמת הביצוע הנדרשת לאורך זמן, נדרש מהם מאמץ רב ותכונות אישיות", אמר.

קרא עוד:
[postim]

ראש השב"כ חשף כי התפתחות מבצעית שהתרחשה במהלך המבצע בשטח הובילה לזיהוי מוטעה של מימוני ולפתיחה באש נגדו. "לצערנו, התפתחות מבצעית טראגית שאירעה אמש במהלך המבצע בשטח, הובילה לתובנה שונה באשר לתמונת המצב ולהתפתחות מיידיות האיום".

לדברי ראש השב"כ, "עקב זאת, לוחם עמית משב"כ טעה בזיהוי וביצע ירי לעברו של אמיר ופגע בו – כל הניסיונות להצילו, עלו בתוהו". כהן הוסיף והבטיח כי התקלה תתוחקר.

"נעשה כל שניתן על מנת להקל ולו במעט על סבלכם, אך לא נוכל למלא את החלל הגדול שיצר אמיר עם לכתו. נוכל לעלות על נס את תרומתו לביטחון המדינה ולחנך לאורו", הבטיח. "כל האמור, אינו מקהה את כאבנו, על אובדנו של אמיר, כה צעיר, עוד טרם שהקים משפחה. זאת, בנוסף להכרה ולידיעה אודות תחושת הסבל והכאב הרב שתלווה את משפחתו וחבריו בבית, במושב ובשירות, שהכירוהו וכה אהבוהו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו