ביידן לנתניהו: "לא כדאי לכם להתעקש על סיוע צבאי גדול יותר"

המו"מ על הרחבת הסיוע מצוי בקשיים מזה מספר שבועות, משום שישראל מעוניינת לקבל הגדלה משמעותית לכ-4.4 מיליארדי דולרים בשנה ואילו ההצעה האמריקנית עומדת כרגע על 3.5 מיליארדים, לעומת 3 מיליארד בהסכם הקודם

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אשר הגיע היום לביקור בישראל, שוחח עם ההנהגה המדינית בירושלים על הנושא הבוער ביותר העומד על הפרק ביחסים בין שתי המדינות – המשא והמתן להסכם חדש לסיוע ביטחוני, שיחליף את ההסכם הנוכחי שתוקפו פג ויהיה תקף ל-10 שנים.

המו"מ על הרחבת הסיוע מצוי בקשיים מזה מספר שבועות, משום שישראל מעוניינת לקבל הגדלה משמעותית לכ-4.4 מיליארדי דולרים בשנה ואילו ההצעה האמריקנית עומדת כרגע על 3.5 מיליארדים, לעומת 3 מיליארד בהסכם הקודם.

ביידן אמר למארחיו בירושלים כי מוטב לישראל שלא תמתין עם החתימה על ההסכם עד כניסתו של נשיא חדש לבית הלבן, משום שספק אם הנשיא הבא יסכים להצעה הנדיבה שמניח ממשל אובמה. הוא הוסיף כי אם בעתיד יתעורר צורך דחוף במימון נוסף, הממשל יגדיל את התקציב בהתאם לצרכים, כפי שעשה הנשיא אובמה עם מימון מערכות 'כיפת ברזל'.

קרא עוד:
[postim]

סגן הנשיא הסביר כי ארצו אינה יכולה להיענות לבקשה הישראלית להגדלה דרמטית של הסיוע, משום שאין מספיק כסף בקופה הפדרלית, מלבד העובדה שגם כיום ישראל זוכה בכמחצית מסיוע החוץ הצבאי של ארה"ב.

ביידן הזהיר את ראש הממשלה נתניהו כי התעקשות יתר מצד ישראל בסוגיה, עלולה להכעיס רבים במפלגה הדמוקרטית ולהפוך את עניין הסיוע מנושא קונצנזואלי בוושינגטון לעניינה של מפלגה אחת בלבד.

(צילום: אמיר שאבי – POOL)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו