הרצוג לביידן: "אם לא ניפרד מהפלסטינים – ימשיכו להירצח פה יהודים"

יו"ר האופוזיציה וסגן נשיא ארצות הברית שוחחו היום על המצב עם הפלסטינים ועל תכניתו המדינית של הרצוג

עם סיום ביקורו בישראל של סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נועד הבוקר ארוכות עם יו״ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג. השיחה התמקדה בגל הטרור ובנושא הפלסטיני בעקבות שיחותיו של ביידן בירושלים ורמאללה.

הרצוג הציג בפני ביידן בפירוט את תכנית ההפרדה שלו מן הפלסטינים והדגיש בפני ביידן כי "רק הפרדה תביא לעצירת הטרור. אם לא ניפרד מהפלסטינים ימשיכו להירצח פה יהודים".

בשיחה שהתפתחה הדגיש הרצוג כי תכניתו נועדה לבלום את טרור הבודדים ולשמר את חזון שתי המדינות, שלדבריו "נותר החזון היחיד אשר ישמור על ישראל כמדינה יהודית, בטוחה ודמוקרטית״.

קרא עוד:

[postim]

את 'תכנית ההפרדה', הציג יו"ר האופוזיציה לפני מספר שבועות בוועידת מפלגת העבודה. בחזונו, על ישראל להיפרד מהיישובים הפלסטיניים ולהשלים את גדר ההפרדה סביב גושי ההתיישבות. הכפרים הפלסטינים ינותקו מירושלים והאחריות האזרחית תועבר לידי הרשות הפלסטינית. הסמכות הצבאית, לפי מתווה הרצוג, תישאר בידי ישראל.

"ביבי לא רוצה להיפרד מהפלסטינים. הוא פוחד מהמשיחיים בימין הקיצוני. המשיחיים שרוצים להטביע אותנו בים של מדינה ערבית יהודית", אמר הרצוג בפני חברי מפלגתו. "רעיון שתי המדינות לא מת, כי בלעדיו המדינה היהודית תפסיק להיות מדינה יהודית”.

(צילום ארכיון: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו