האם החוק שיעקוף את בג"ץ הרפורמים יעלה היום לדיון?

ח"כ משה גפני הגיש את הצעת החוק שתמנע את גישת הרפורמים למקוואות בניגוד לפסיקת בג"ץ • בקואליציה מעריכים כי החוק לא יעלה היום לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה בשל התנגדות מפלגת כולנו • ביהדות התורה מתעקשים ומאיימים במשבר קואליציוני

האם הצעת החוק שתעצור את כניסת התנועה הרפורמית למקוואות תעלה היום לדיון והצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה? בקואליציה מעריכים כי החוק יוסר בתיאום אם יהדות התורה.

את הצעת החוק הגיש חבר הכנסת משה גפני בעקבות החלטת שופטי בג"ץ להעניק לאנשי התנועה הרפורמית דריסת רגל במקוואות. הצעת החוק מבקשת לעקוף את פסיקת בג"ץ ולעגן בחקיקה את הטבילה רק על פי הנחיות הרבנות הראשית לישראל.

קרא עוד:
[postim]

כזכור, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הורתה לחברי הכנסת כי בתוך שלושים יום עליהם לשוב ולהוכיח בפניהם את מאמציהם להדפת ההכרה המסתמנת של המדינה בתנועה הרפורמית, הן בכותל המערבי והן במקוואות.

אלא שהצעת החוק נתקלת בקשיים, בעיקר לאור התנגדותם של חלק מחברי הקואליציה להצעת החוק. מובילי ההתנגדות באים ממפלגת כולנו בראשות השר משה כחלון, אך גם בבית היהודי יש מי שמבקשים לשנות את נוסח הצעת החוק כפי שהוגשה.

ח"כ רחל עזריה מכולנו, יו"ר השדולה ליהדות ישראלית המתנגדת לנוסח החוק, אמרה כי "חוק המקוואות כפי שמובא יאפשר שליטה קיצונית של הרבנות על חייהן של נשים בישראל. ופגיעה כזו בנשים היא בלתי מידתית ובלתי נסבלת ומהווה חציית קו אדום ביחסי דת ומדינה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו