אחרי המקוואות: מסתמן חוק להגבלת הרפורמים בכותל המערבי

לאחר שאמש אישרה וועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שתגביל את כניסת הרפורמים למקוואות מתכננים ביהדות התורה הצעת חוק שתגביל את כניסת הרפורמים לכותל המערבי ותביא לפסילת מתווה הכותל הרפורמי שכבר אושר בישיבת הממשלה

אחרי שאתמול אישרה וועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שתמנע את כניסת הרפורמים למקוואות, מתכננים כעת ביהדות התורה חוק דומה נגד הרפורמים בכותל.

כפי שהצעת החוק של ח"כ משה גפני שאושרה אמש מבקשת לקבוע כי המקוואות יתנהלו רק על פי הוראות המועצות הדתיות כפי הנחיות מועצת הרבנות הראשית לישראל, כך מבקשים לקבוע בחקיקה שבכותל המערבי ינהגו על פי הוראות הרבנות הראשית.

קרא עוד:
[postim]

על פי הדיווח בוואלה, לאחרונה רמז רב הכותל הגר"ש רבינוביץ על המהלך האפשרי. בישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל התייחס הגר"ש רבינוביץ' לביקורת שהופנתה נגדו על ההסדר שהושג עם הרפורמים והקונסרבטיבים, וכן על כך שלא שיתף את הרבנים הראשיים לפני אישורו.

הגר"ש רבינוביץ' אמר כי "אם רוצים לדחות את המתווה, אי אפשר להשאיר את הכותל במצב כמו שהוא. אני מתמודד יום-יום עם גחמות וטירוף של אנשים". הוא הוסיף כי "הכותל מידרדר", וכי האתר המקודש "שלנו למלחמת עולם" מול "הגופים האלה, שכל מטרתם היא רק לעקור את הדת".

לדבריו, "יש מפלגות דתיות שיעבירו חקיקה בכנסת שאומרת שכך צריך להיות ברחבת הכותל המערבי, והכל יבוא על מקומו בשלום". כשנשאל רב הכותל אם "יש סיכוי לחקיקה כזו", השיב: "אפשר לנסות. כל דבר ניתן לנסות".

גורם ביהדות התורה הסביר כי הליך החקיקה האפשרי ייצא לפועל רק אחרי שיסיים הטיפול בסוגיית חוק המקוואות. לטענתו, "הבנו שאנחנו בעולם אחר, שהרפורמים והקונסרבטיבים הרימו ראש וצריך להילחם בהם בכל דרך". הוא הסביר: "קודם יגבשו הצעה מרוככת יותר למתווה שאושר בממשלה, ולאחר מכן יקדמו חוק כוללני שמטרתו יהיה למנוע את פעילות הרפורמים והקונסרבטיבים בכותל המערבי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו