אושר סופית: החמרת ענישה על מסייעים לשב"חים

בשיתוף פעולה נדיר בין סיעות מהקואליציה למפלגות מהאופוזיציה אישרה היום מליאת הכנסת את החמרת הענישה על מסייעים לשוהים בלתי חוקיים • הנתונים הוכיחו כי השב"חים עומדים מאחורי רבים מהפיגועים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הכניסה לישראל, המבקשת להחמיר את הענישה על המסייעים לשוהים בלתי חוקיים.

לאחר שנדחו כל ההסתייגויות אושרה ההצעה בקריאה שלישית, שלבקשת הרשימה המשותפת הייתה גם הצעת אי אמון בממשלה, ברוב של 44 תומכים ו 16 מתנגדים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בתקופה האחרונה חלה החמרה במצב הביטחוני, הכוללת אירועי הפרות סדר, השלכת מטעני חבלה, דקירות ופיגועים כנגד אזרחי ישראל באמצעות סכינים וכלי נשק אחרים. כמו כן, יש מעורבות של שוהים בלתי חוקיים בפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל, ובשנים האחרונות חל גידול במספר הפלשתינים השוהים בתחומי מדינת ישראל באופן בלתי חוקי. רשויות המדינה נדרשות לתת מענה אופרטיבי לתופעות אלה במטרה להביא למיגורן, במסגרת זאת מוצע לתקן את חוק הכניסה לישראל, כמפורט להלן.

קרא עוד:
[postim]

"אחת הדרכים לתקיפת תופעת השוהים הבלתי חוקיים, היא ביצוע פעולות אכיפה נגד המסייעים לשב"ח- מסיעים, מלינים ומעסיקים, המקלים על כניסתם של השב"חים לתחומי ישראל ועל היטמעותם, כאשר בעצם העסקתם ושהייתם של שוהים בלתי חוקיים בישראל כרוכות השלכות כלכליות וחברתיות".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בדיון: "אני רוצה להודות על כך שיש חברים באופוזיציה שמגלים אחריות ותומכים בחוק הזה. מסתבר שיש פלשתינים שחושבים שמדינת ישראל היא מקום לא רע בכלל, אבל מה לעשות שהתופעה מייצרת סיכונים מאוד משמעותיים בעיקר כשאנחנו בגל טרור שמבוצי על ידי יחידים שמונעים מהסתה וזו משימה מורכבת להתמודד אם זה.

"זה נובע בבין היתר מכך שאין הרתעה וענישה והעונשים כיום אינם משמעותיים. כל עוד גדר הביטחון לא הושלמה היכולת לייצר חסימה הרמטית לשב"חים היא בלתי אפשרית. מה שנשאר זה לטפל באותם ישראלים שעבור בצע כסף מעסיקים את אותם שב"חים ומלינים אותם ומסיעים אותם מבלי להתייחס לסכנה הביטחונית. אישור ההצעה הזו יוכל לסייע מאוד למשטרת ישראל וכוחות הביטחון, לעצור את כניסתם של השב"חים כי במקום לרדוף אחרי כל אחד מהם, אנחנו רוצים להעביר את משקל הכובד למעסיקים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו