המחנה הציוני תצטרף לממשלת אחדות? • סדר בשמועות

האם מפלגת המחנה הציוני בדרכה לממשלת נתניהו? השר אריה דרעי: מקווה שהשמועות נכונות, הלוואי שנקום מחר לממשלת אחדות לטובת עם ישראל • יצחק הרצוג מיהר להכחיש • מדוע נעלמו מהכנסת יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג והשר יריב לוין?

האם המחנה הציוני בדרכה לממשלת נתניהו? הערב נעדרו מהכנסת יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג והשר יריב לוין. השניים היו מקוזזים ולא ענו תחילה לטלפונים.

השמועות כבר התחילו להתרוצץ. האם השניים יושבים יחדיו ומתכננים את הצטרפותו של הרצוג לממשלה? במחנה הציוני מכחישים. חברי כנסת מהמפלגה ששוחחו עם JDN טענו כי הרצוג נעדר בשל מצבה הבריאותי של אמו.

קרא עוד:
[postim]

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי הוסיף שמן למדורת השמועות והספקולציות כאשר כתב: "אני מאד מקווה שהשמועות על תחילתו של משא ומתן בין הליכוד למחנה הציוני נכונות. הלוואי שנקום בבוקר ונתבשר על הקמת ממשלת אחדות רחבה לטובת עם ישראל".

מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר הכחיש את הדברים וטען כי מדובר בשמועות בלבד. "המשא ומתן מתנהל בין ביבי לנתניהו, וטוב שכך", כתב בציניות. גם יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג הכחיש בעצמו את הדיווחים והשמועות.

בעבר כבר נעשו נסיונות דומים, אך המוקש העיקרי טמון בהתנגדותם של רוב חברי סיעת המחנה הציוני ורוב מצביעי השמאל להצטרפות לממשלה. מהלך כזה עשוי בסבירות גבוהה לפרק את המפלגה, ולכן קשה מאוד לדמיין מצב בו הרצוג מצליח לשכנע את חבריו להצטרף כגוש אחד לקואליציה ולתמוך בממשלה, או נוקט תעוזה פוליטית ומפלג שוב את השמאל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו