חוק השב"חים אושר סופית: קנסות עצומים על מעסיקי שוהים בלתי חוקיים

הצעת החוק מרחיבה את הגדרת המעסיק, ומעתה האחריות על העסקת שב"ח תהיה גם על המעסיק של המעסיק, הקבלן הראשי או התאגיד ששכר את שירותי המעסיק הישיר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק הכניסה לישראל, הידועה יותר בשמה 'חוק השב"חים'.

הצעת החוק מרחיבה את הגדרת המעסיק, ומעתה האחריות על העסקת שב"ח תהיה גם על המעסיק של המעסיק, הקבלן הראשי או התאגיד ששכר את שירותי המעסיק הישיר. בשל התמריץ הכלכלי לביצוע עבירת העסקת או הלנת שב"חים יוחמרו הקנסות כשמדובר בתאגיד.

עונשי מינימום – לתאגיד 40,000 ₪. למעסיק שאינו חברה אלא אדם פרטי – 5000 אם מדובר בעבירה חד פעמית ו-10,000 אם מדובר על עבירה חוזרת, או העסקה או הלנה של יומיים או שני עובדים. הקנסות הקבועים בחוק הם 75,000 לאדם פרטי ופי ארבע לתאגיד אם מדובר על עבירה חד פעמית. עבירה חוזרת, או יומיים ברצף או שני עובדים ומעלה יוגדרו כפשע, והענישה תהיה 4 שנות מאסר וקנס של 226,000 ₪. בנוסף יוכל קצין בדרגת מפקד מחוז להורות על הגבלת שימוש במקום בו הלינו או העסיקו שב"חים עד 30 יום ובית משפט יוכל להאריך צו זה ל-60 יום נוספים.

קרא עוד:

[postim]

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בתקופה האחרונה חלה החמרה במצב הביטחוני, הכוללת אירועי הפרות סדר, השלכת מטעני חבלה, דקירות ופיגועים כנגד אזרחי ישראל באמצעות סכינים וכלי נשק אחרים. כמו כן, יש מעורבות של שוהים בלתי חוקיים בפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל, ובשנים האחרונות חל גידול במספר הפלשתינים השוהים בתחומי מדינת ישראל באופן בלתי חוקי. רשויות המדינה נדרשות לתת מענה אופרטיבי לתופעות אלה במטרה להביא למיגורן, במסגרת זאת מוצע לתקן את חוק הכניסה לישראל, כמפורט להלן.

"אחת הדרכים לתקיפת תופעת השוהים הבלתי חוקיים, היא ביצוע פעולות אכיפה נגד המסייעים לשב"ח- מסיעים, מלינים ומעסיקים, המקלים על כניסתם של השב"חים לתחומי ישראל ועל היטמעותם, כאשר בעצם העסקתם ושהייתם של שוהים בלתי חוקיים בישראל כרוכות השלכות כלכליות וחברתיות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו