ביידן: "הישראלים והפלסטינים אינם מעוניינים כרגע בשלום"

"זה מאוד מאכזב", אמר סגן נשיא ארה"ב בפני באי הוועידה השנתית של איפא"ק בוושינגטון • לתפיסתו, הרחבת ההתנחלויות היא המכשול העיקרי מצדה של ישראל לפתרון שתי המדינות

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא הלילה נאום בפני הוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, המתכנסת בימים אלו בוושינגטון. ביידן מתח ביקורת על ממשלת ישראל ועל הפלסטינים כאחד ואמר כי הממשל סבור ששני הצדדים אינם מעוניינים בשלום אמתי בשלב זה.

"הדגשנו בפני שני הצדדים את הצורך בנקיטת צעדים משמעותיים, כדי להוכיח את מחויבותם לפתרון שתי המדינות", אמר ביידן והוסיף כי הבעיה היא ש"אין רצון פוליטי ברגע זה בקרב הישראלים או הפלסטינים להתקדם במשא ומתן רציני. וזה מאוד מאכזב".

קרא עוד:

[postim]

לתפיסתו, פעולותיה של ישראל בשטחי יהודה ושומרון גורמות לכך שגם בעתיד יהיה קשה להגיע להסכם: "התהליך המתמיד והשיטתי של ממשלת ישראל להרחבת ההתנחלויות, הענקת מעמד חוקי למאחזים והשתלטות על קרקעות שוחק את הסיכוי להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים", אמר.

סגן הנשיא התייחס גם למשא והמתן שמנהלות ארצות הברית וישראל בנוגע להסכם הסיוע הביטחוני לעשור הקרוב ואמר כי הסיוע יעמוד על מיליארדי דולרים בכל שנה. "ללא ספק, זו תהיה חבילת הסיוע הביטחוני הנדיבה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית", הבהיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו