ליברמן חושף: דרעי הציע לי להצטרף לקואליציה, סירבתי

בסביבת יו"ר ש"ס מאשרים כי פנה בהצעה ליו"ר ישראל ביתנו • התנאים של ליברמן לכניסה לממשלה כוללת דרישה לחקיקת סדרת חוקים אנטי דתיים ובהם החזרת חוק הגיוס, חוק ברית הזוגיות והחוק שיאפשר גיור לרבני ערים המכונה חוק צוהר

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, חשף יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן כי יו"ר שס, השר אריה דרעי פנה אליו השבוע בהצעה להצטרף לממשלה.

ליברמן סיפר כי דרעי אמר לו שהוא התייעץ בנושא עם מספר גורמים מהקואליציה אך ליברמן סירב אלא אם ימלאו את רשימת דרישותיו, הכוללת סידרת חוקים אנטי דתיים וחוקים נגד הציבור החרדי.

בסביבתו של שר הפנים אישרו שהייתה פנייה כזו של ליברמן וציינו כי מדובר ביוזמה של דרעי עצמו, שחושב שליברמן צריך להיות בממשלה. "דרעי פנה אליי בימים האחרונים שאשקול כניסה לממשלה וסיפר לי שהוא התייעץ עם כמה גורמים בקואליציה", סיפר ליברמן.

קרא עוד:
[postim]

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף: "אין לי כלום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. העמדות שלנו ברורות והוויכוח עקרוני. הגדרנו עשרה סעיפים ואם אותם סעיפים יתקבלו, נשמח להצטרף. בלי זה, אין על מה לדבר". מדובר בדרישות בנושאי הביטחון, העליה והקליטה והדת והמדינה.

בין דרישותיו של ליברמן, גם חוקים אנטי דתיים, כמו החזרת חוק הגיוס כפי שהיה לפני שהנציגים החרדים הצליחו לתקן אותו בקדנציה הנוכחית, תמיכת הממשלה בחוק גיור באמצעות רבני עיר, אזור רישום אחד לצרכי נישואין, מה שמוכר יותר כ'חוק צוהר' וחקיקת חוק ברית הזוגיות.

בדבריו תקף ליברמן את הממשלה ואמר כי "השבוע אנחנו חוגגים את חג פורים, אבל הממשלה הזאת לא צריכה את פורים כי היא מתחפשת כל השנה. המרחק בינה לבין ממשלה לאומית אמיתית זה כמו המרחק בין מרדכי היהודי להמן הרשע".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו