עימות בישיבת הממשלה בין נתניהו לבנט: "אל תעשה מכל דבר פוליטיקה"

בנט מחה על היחס כלפי החייל שהרג מחבל פצוע בחברון, "מערכת הביטחון מתדרכת נגדו תוך כדי חקירה" • נתניהו זעם: "אל תטיף לי" • דרעי: "אני אולי אצטייר כשמאלן שלא מגן על חיילים ואתה כמי שנלחם עבורם, אבל זה שקר"

עימות חריף פרץ לפני זמן קצר בישיבת הממשלה, לאחר ששר החינוך בנט מחה בפני ראש הממשלה נתניהו על היחס של מערכת הביטחון והדרג המדיני כלפי החייל שהרג מחבל פצוע בחברון, בבוקר יום חמישי האחרון.

"אסור לחרוץ את דינו של החייל", טען יו"ר הבית היהודי, "זה לא בסדר שמערכת הביטחון מתדרכת נגדו תוך כדי חקירה. מופרך שהוא מואשם ברצח".

דבריו של בנט עוררו את זעמו של נתניהו, שצעק עליו: "אל תעשה מכל דבר פוליטיקה ואתה לא תטיף לי על גיבוי לחיילי צה"ל. בחיים שלי נתתי גיבוי לחיילים והובלתי חיילים לקרב יותר ממך".

קרא עוד:

[postim]

גם עמיתיו של בנט לשולחן הממשלה התרגזו על מה שהיה בעיניהם ניסיון לגרוף רווח פוליטי על חשבונם. "אם יש לך בעיה עם סעיף האישום ואתה חושב ששרים צריכים להתערב בזה, אתה מוזמן לפנות לשרת המשפטים שקד", אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והוסיף בציניות: "אם אתה מתקשה להשיג אותה, אני יכול לעזור"…

שר הפנים אריה דרעי אמר לבנט: "יש מערכה של הפלסטינים להציג את צה"ל כרוצחים, ואנחנו צריכים לגבות את הצבא ואת החקירה העצמאית שהוא עורך. אני אולי אצטייר כשמאלן שלא מגן על חיילים ואתה כמי שנלחם עבורם, אבל זה שקר, כולנו תומכים בחיילים ואסור להפוך את זה לנושא פוליטי".

(צילום ארכיון: מרק ישראל סלם)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו