דרעי נגד ה-BDS: ישלול אזרחותו של עומר ברגותי

שר הפנים הודיע כי ישקול לשלול את אזרחותו של עומר ברגותי שהושגה ברמייה • "אם פעם העלילו על דם נוצרי במצות היום מדברים על סחר באיברים פלסטיניים", אמר דרעי

שר הפנים אריה דרעי דיבר היום בוועידת ידיעות אחרונות בירושלים העוסקת במאבק נגד החרמות על ישראל. השר נשאל התנהלותה המדינית של ישראל הביאה אותה למצב הזה.

"בואו לא נלקה את עצמנו פעמיים. בשנים האחרונות קיימת תופעה עולמית של התחזקות האסלאם הקיצוני. השנאה והאנטישמיות קיימת כבר שנים רבות וזה לא משנה מה אנחנו נעשה. יצאנו מלבנון עד הסנטימטר האחרון וחטפנו טילים, יצאנו מעזה וחטפנו טילים. לא צריך כל הזמן להתחנן ולהצטדק".

בתגובה לשאלה, האם יפעיל את סמכותו בנוגע לשלילת אזרחותו של עומר ברגותי – אחר מראשי ארגוני החרם אמר השר, כי אמנם הוא ממעט בהליך של שלילת אזרחות והפעילו רק כלפי מחבלים, אבל המקרה של ברגותי שונה.

קרא עוד:
[postim]

"התברר לי שהאיש הזה שנלחם בישראל בכל דרך, קיבל את אזרחותו ברמייה. הוא סיפר שמרכז חייו בישראל כאשר האמת היא שמרכז חייו ברמאללה. הוא יוצא ונכנס מישראל באופן חופשי ומכפיש את ישראל בקטאר. הוא ניצל את הנאורות של המדינה כדי לפגוע בה. מהסיבה הזו אני לא פוסל את האפשרות לשלול את אזרחותו. כנ״ל עזמי בשארה שנמלט מהארץ בשל אשמות ריגול".

דרעי הוסיף כי עלילות דם היו מאז ומעולם נחלת האנושות. "אם פעם העלילו על דם נוצרי במצות היום מדברים על סחר באיברים פלסטיניים. זה לא תלוי בממשלה כזו או אחרת. שונאינו תמיד ימצאו את השקרים אבל לא צריך להרים ידיים. אפשר להלחם בהסברה נכונה ולהראות את השקר. איפה היו תנועות החרם מול המוני ההרוגים בסוריה? במלחמת איראן עיראק? באפגניסטן?"

ח"כ נאווה בוקר מסרה בתגובה: "לפני כחודש פניתי לשר הפנים בבקשה לשלול את תושבותו של עומר ברגותי, מייסד תנועת הBDS ובעל תושבות קבע בישראל בעקבות נישואיו לערבייה ישראלית. עד היום לא קיבלתי תשובה, וגם הנאום בכנסת לא סייע. אתמול הגשתי שאילתא דחופה בנושא, אך למרבה הפלא היא נדחתה. שמחתי לראות היום ששר הפנים החליט סוף סוף להיענות להמלצתי ולשלול את תושבותו של מייסד תנועת הBDS עומר ברגותי. אני מבטיחה לעקוב ולוודא שהשר יעמוד במילתו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו