יעלון על פרשת הירי במחבל: "גיבוי לחייל שסרח – פוגע בחוסן הלאומי"

"האירוע של יום חמישי בחברון יצר גל עכור, וחשוב לשמור את צה"ל מחוץ לגל העכור הזה, שמחוללים אותו מיעוט קיצוני או גורמים פוליטיים", אמר שר הביטחון בביקור בפיקוד המרכז

שר הביטחון משה יעלון סיים לפני שעה קלה ביקור במפקדת פיקוד המרכז. במהלך הביקור התייחס שר הביטחון לאירועים האחרונים ואמר למפקדי הפיקוד: "האירוע של יום חמישי בחברון יצר גל עכור, וחשוב לשמור את צה"ל מחוץ לגל העכור הזה, שמחוללים אותו מיעוט קיצוני או גורמים פוליטיים.

"יש בלבול ויש התלהמות, וההתעסקות של גורמים לא מקצועיים במה שקשור להוראות פתיחה באש ובמה שקורה כרגע – הוא לא דבר מועיל. המערכת צריכה להמשיך להישאר יציבה כלפי מטה. אנו מעניקים גיבוי לחיילים ולמפקדים, אלא אם חורגים מהערכים, הפרודות והחוק. אבל מי שנותן גיבוי לחייל, שסרח, לדעת מפקדיו, אינו נותן גיבוי למפקדים שמעליו, מהדרג הזוטר ועד הרמטכ"ל – פוגע בצבא ופוגע בחוסן הלאומי.

קרא עוד:

[postim]

"אסור להתבלבל כאן, וחובתנו למנוע מהרוחות הרעות בחוץ להשפיע. יש פה מאבק על אופיין ועל דמותן של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית, באופן שמשפיע על צה"ל. חשוב שצה"ל יישאר כעוגן יציב ויוסיף לשמור על נורמות וערכים. המפקדים והחיילים מוכיחים את זה, אבל האתגר לא פשוט, ומחייב שיחות ותדרוכים של מפקדים, עד אחרון החיילים בפיקוד״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו