שיא בועדת הכספים: כל 24 שעות נחקק חוק חדש

אם לוקחים בחשבון חמישה ימי עבודה על-פני 22 שבועות, יוצא שוועדת הכספים אישרה בכנס החורף הנוכחי חוק אחד בכל יממה בממוצע • יו"ר הוועדה, ח"כ גפני: אני לא זוכר דבר כזה בכל שנותיי בכנסת ובוועדת הכספים

אם לוקחים בחשבון חמישה ימי עבודה על-פני 22 שבועות, יוצא שוועדת הכספים אישרה בכנס החורף הנוכחי חוק אחד בכל יממה בממוצע. כך עולה מסיכום פעילות הוועדה רק בתחום החקיקה.

ועדת הכספים מסכמת היום כנס ארוך ומלא הישגים ציבוריים משמעותיים. סה"כ אישרה הוועדה בתקופה זו 55 חוקים בקריאה שנייה ושלישית וזאת כשהחקיקה אינה התפקיד העיקרי שלה כוועדה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הודה היום לכל חברי הוועדה על שיתוף הפעולה שאיפשר לקדם מהלכים ורפורמות רבות בהסכמה רחבה של קואליציה ואופוזיציה.

קרא עוד:
[postim]

יו"ר הוועדה גפני, ציין בסיפוק רב, את העובדה ש"החוקים הרבים שאישרה הוועדה אושרו תוך שיתוף פעולה והסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה. הוועדה הכניסה שינויים בכל חוק שאישרה בהתאם לצרכיי החברה והמשק והכל בשקיפות ובתמיכה הדדית של כל חברי הוועדה. אני לא זוכר דבר כזה בכל שנותיי בכנסת ובוועדת הכספים, כזה שיתוף פעולה בין כל חברי הוועדה מכל הסיעות ברוב המוחלט של החוקים. ועדת הכספים תמשיך לפעול למען חיזוק החברה האזרחית בישראל, המשק והכלכלה לטובת כלל אזרחי המדינה".

מנגד ציין גפני, כי הוועדה בראשותו, "סירבה לשמש חותמת גומי של הממשלה. כך למשל, דחה גפני את הטיפול בצעת חוק קופות גמל להשקעה בשבוע האחרון והחזיר, באופן תקדימי בכנסת, את ההצעה לוועדת הכנסת על-מנת שזו תעבירה לוועדה אחרת". מדובר בצעד חריג, במיוחד לאחר חודשים ארוכים בכנס החורף, בהם ועדת הכספים קידמה שורה של חוקים ותקנות בנושאי הפנסיה וקופות הגמל להבטחת עתידם הפנסיוני של אזרחי ישראל.

גפני סיכם את הכנס עם הצהרה להמשך: "אמשיך לקדם יחד עם כל חברי ועדת הכספים מהלכים להפחתת יוקר המחייה, לפתרון מצוקת הדיור ולהוזלת מחירי הדירות וכן לתיקון עוולות אזרחיות רבות למען כלל הציבור במדינה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו