הכנסת ה-20 מסכמת את כנס החורף: 1,600 דיונים, 110 חוקים חדשים

5 ח"כים חדשים הצטרפו אל ספסלי הכנסת במחצית השנה האחרונה, בהם 2 במסגרת 'החוק הנורבגי' • לא פחות מ-120 משלחות בינלאומיות רשמיות ביקרו בכנסת בשנת תשע"ו

כנס החורף השני של הכנסת ה-20 מסתיים רשמית, ביום ראשון הקרוב. עד תום כנס החורף אושרו יותר מ-110 הצעות חוק. 28 מהן אושרו במרתון דיונים שקיימה השבוע מליאת הכנסת.

בין הבולטים שבחוקים שעברו בכנס החורף: תיקון לחוק העונשין המחמיר את הענישה על מיידי אבנים; חוק סמכויות לשם שמירה על ביטחון הציבור ('חוק המישוש'); חוק האומנה, המסדיר לראשונה את תחום משפחות האומנה בישראל בחקיקה; חוק השקיפות בעבודת השדלנים; חוק תעריפי התחבורה הציבורית להפחתת תעריפי הנסיעה; תיקון לחוק הכנסת המאפשר לח"כים לוותר על עדכון שכר שנתי; ביטול הסעיף בחוק השידור הציבורי האוסר על עיתונאים להביע דעה; חוק הכניסה לישראל ('חוק השב"חים'), המחמיר ענישה למסיעי ומליני שוהים בלתי חוקיים בשטח ישראל ועוד.

בנוסף, במהלך כנס החורף אושרו בוועדות הכנסת השונות מגוון תקנות המסדירות נושאים רבים ומשמעותיים, ביניהם חובת נגישות בתי חולים לאנשים עם מוגבלויות, הפחתה משמעותית של חומרי הדברה בפירות וירקות, הסדרת נסיעה באופניים וקורקינטים חשמליים והחמרת תקנות אוויר נקי. כמו כן אושרו תקנות משרד התיירות להטלת קנסות על מלונות שיפרסמו דירוג כוכבים מטעה, הטבות מס למשקיעים בסרטים ישראליים ועוד.

קרא עוד:

[postim]

מכיוון שהשנה הינה שנה מעוברת, כנס החורף הנוכחי הינו ארוך מהרגיל ונמשך כששה חודשים. מפתיחת הכנס התקיימו 74 ישיבות מליאה וכ-1600 דיונים בוועדות הכנסת השונות. במהלך כנס החורף הצטרפו למשכן הכנסת חמישה ח"כים חדשים או חוזרים: במסגרת יישום 'החוק הנורווגי' נכנסו למשכן ח"כ יגאל גואטה (ש"ס), שהחליף את סגן שר הפנים ח"כ משולם נהרי וח"כ אכרם חסון (כולנו), שהחליף את השר משה כחלון. ח"כ שולי מועלם-רפאלי חזרה למשכן במקום ח"כ לשעבר ינון מגל. בנוסף, ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) תפס את מקומו של ח"כ סילבן שלום, ויעל כהן פארן (המחנה הציוני) תפסה את מקומו של ח"כ דני עטר, לאחר מינויו לתפקיד יו"ר קק"ל.

מראשית כנס החורף ועד היום הגיעו לכנסת כ-120 משלחות רשמיות שכללו בין היתר מנהיגים ובכירים מרחבי העולם. חברי פרלמנט ממדינות רבות קיימו ביקורים רשמיים בכנסת ונפגשו עם חברי כנסת לפגישות עבודה והתנעת שיתופי פעולה בין הפרלמנטים. במליאת הכנסת נאמו נשיא הודו פרנב מוקהרג'י, שהיה לנשיא הראשון של הודו שביקר בישראל ונשיא הרפובליקה של אוקראינה פטרו פורושנקו. בנוסף ביקרו במשכן גם נשיא רומניה קלאוס יוהאניס, נשיא גאורגיה גיורגי מרגלאשווילי, ראשת מועצת הפדרציה של רוסיה ולנטינה מטווינקו, יו"ר הפרלמנט של ניגריה, נשיא הסנאט של ליבריה, יו"ר הפרלמנט של צ'ילה, יו"ר הפרלמנט של קפריסין, ראש ממשלת אלבניה אדי ראמה ונשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס. ביום ג' הקרוב (29.3) יגיע לביקור רשמי בכנסת גם יו"ר הפרלמנט של מלטה, אנגלו פארוגיה. ביום רביעי הקרוב יבקר בכנסת נשיא יוון ויום קודם לכן יפגש בכנסת יושב-ראש הכנסת עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, פול ריאן.

(צילום ארכיון: נתי שוחט – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו