בנצי גופשטיין

בהוראת ביהמ"ש: מאיר אטינגר לא השתתף בברית לבנו

בהשתתפות עשרות אנשים הכניסו את בנו של פעיל הימין מאיר אטינגר בבריתו של אברהם אבינו כאשר אביו לא נוכח במקום בעקבות החלטת בית המשפט העליון • עורך דינו: השב"ס בחר לנקוט בטיעון מקומם במיוחד כאשר טען שלא יוכל להתארגן היום לברית מילה מחוץ לכותלי הכלא

ברית המילה לבנו בכורו של העציר המנהלי מאיר אטינגר נערכה אחר הצהריים באולם "קהל חסידים" בירושלים, בנוכחות בני המשפחה ומשתתפים רבים. האבא עצמו לא השתתף בברית לאחר ששופטי בית המשפט העליון דחו בצהריים את ערעורו על החלטת בית המשפט המחוזי לדחות את עתירתו המבקשת לאפשר לו להשתתף בברית המילה לבנו הבכור.

הבן נקרא בשם "נצח בנימין", על שם דודו של אטינגר, הרב בנימין זאב כהנא הי"ד, שנרצח עם רעייתו בפיגוע ירי דרומית לישוב עפרה. יצוין כי השופטים סולברג, פוגלמן וחיות אמרו כי נשקפת מאטינגר מסוכנות והסכימו רק להצעת שב"ס כי ניתן לערוך את ברית המילה בתוככי הכלא בהשתתפות 15 איש שיאושרו בידי שב"ס ויעברו בדיקות של סוהרים בכניסה למתקן.

בהחלטה נכתב, "שוכנענו כי נוכח עוצמת הסיכון הנשקפת מן המבקש והסיכון הנקודתי גם בהתייחס לאירוע, המשליכים גם על היקף ההיערכות הנגזר מכך, אין עילה למתן רשות ערעור במקרה דנן בהינתן העובדה כי בנסיבות העניין מתאפשר קיום טקס הברית באולם בית-הכנסת במתחם המבקרים של בית הסוהר בכפוף למגבלות שנקבעו, תוך מתן אפשרות לבני משפחה מקרבה ראשונה להשתתף בו באופן שיכבד את האירוע".

בני משפחתו של אטינגר הודיעו כבר אתמול כי לא יסכימו להשפלה, כלשונם, וציינו כי בני המשפחה המצומצמת של אטינגר ורעייתו מונים יותר מ-15 איש. בראיון לערוץ 7 אמר פרקליטו, עורך הדין אריאל עטרי כי ההחלטה מקוממת לא רק אותו, "כל בר דעת אמור להתקומם". לדבריו, הטענה של שב"ס שלא יוכל להתארגן היום לברית מילה מחוץ לכותלי הכלא, "זה מקומם כי שב"ס ידע על הברית כבר לפני שמונה ימים. פנינו בבקשה מיד עם הלידה, ושב"ס יכול היה להתארגן ויכול היה לצפות שיתכן ובית המשפט יקבל את הבקשה".

לטעמו העובדה ששב"ס מסוגל לטעון שאינו יכול להיערך בהתראה קצרה כל כך למרות הבקשה המוקדמת מעידה על כך שבשב"ס יש מי שסבור שבית המשפט מונח בכיסו, כלשונו של עטרי, או שבוחרים שם לצפצף על בית המשפט או לזלזל בזכויות אדם. טיעון נוסף שהועלה על ידי שב"ס הוא טיעון המסוכנות שגם אותו דוחה עו"ד עטרי. טיעון זה מתייחס לחשש שמא במהלך הברית יהיו אנשי ימין שיפגינו במקום כלשהו. לדבריו מדובר בטענה מטרידה, כדבריו, שכן היא מתייגת את אנשי הימין כעבריינים בשל אותו חשש מהפגנה.

מנכ"ל ארגון חוננו שמואל (זנגי) מידד אמר בתגובה, "כל החומר הסודי הזה הוא הצגה ושקרים. רק לפני כ 3 חודשים שוחרר העצור המנהלי מרדכי מאייר כשהשב"כ מודה שהוא ישב לחינם במשך 5 חודשים על סמך "חומר סודי ומסוכנות". למה על כך איש אינו נותן את הדין? ישנם אינספור מעצרי שב"כ ו"חומרים סודיים" שמסתיימים בלא כלום וזה לא מפריע לשב"כ ולממונים עליו להמשיך להשתולל באלימות בלתי מרוסנת מול יהודים. למה? רק כי הם נראים וחושבים שונה מהם. באמצעות אותן הצגות ושקרים מבססים כעת מצב בו במדינת ישראל מונעים מאב את המצווה הכל כך בסיסית וחשובה למול את בנו. ללאחר כל זה איך אפשר להתפלא שאנשים לא נותנים בהם אמון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו