יעלון מחריף את התבטאויותיו: "את הוראות הפתיחה באש לא יקבעו ראשי כנופיות"

"אני מודאג מאוד מהאווירה הציבורית, אני מודאג מאוד מהעליהום על הצבא. אני נדרשתי לעניין מעל במת הכנסת אחרי שהפכו את הרמטכ"ל למוקצה, אחשוורוש שצריך להתפטר. איזשהו גל של התלהמות חסר תקדים", אמר שר הביטחון

שר הביטחון משה יעלון ביקר היום בסימולאטור של מטוס הקרב האמריקני F35 שנרכש על ידי ישראל, וקיבל הסברים מסגן נשיא לוקהיד מרטין, ג'ק קריזלר, וטייס הניסוי הראשי של החברה, אל נורמן. לאחר מכן השיב על שאלות עיתונאים, שהעדיפו לעסוק בעניין החייל היורה מחברון מאשר במטוס החדש והמסקרן.

"אני לחלוטין לא נכנסתי, ואינני מוכן להיכנס, להליך הפלילי", השיב שר הביטחון לשאלת אחד הכתבים. "ההליך שאני התייחסתי אליו הוא ההליך הפיקודי. ההליך הזה הסתיים, היה חד וברור, הייתה פה התנהגות לא נורמטיבית במקרה הזה. על הבסיס הזה הוחלט להשעות את החייל בשלב זה מתפקידי לחימה, מאחר והמעשה הוא חמור, נוגד את הערכים, נוגד את הפקודות, את הוראות הפתיחה באש, את החוק, הוחלט על ידי המפקדים, אחרי שסיימו את התחקיר המבצעי, להעביר את זה גם לערוץ הפלילי, ולערוץ הפלילי אינני מוכן להתייחס.

bogie-040416-3a

"כן מה שאני יכול להתייחס זה שאיש מאתנו לא הזכיר את המילה רצח. יש פה מניפולציה על עניין הרצח, תסלחו לי. המקום היחידי שהמילה רצח הוזכרה זה באזהרת החייל בתחילת חקירה, דבר שמתחייב על פי החוק, גם בחקירה אזרחית כשאזרח נחקר, גם בחקירה הזאת, צריך להזהיר את הנחקר שהוא נחקר תחת אזהרה בפני מה האפשרות הכי חמורה שיכול להגיע כתב האישום. גם הפרקליטות, כפי שאני עוקב כמוכם בתקשורת, אינני מתערב בהליך הפלילי, לא התייחסה לרצח בבקשת המעצר או בהארכת המעצר, וכשנדרשה לבית הדין היא אמרה 'כרגע זה המרב הריגה', אבל מהבחינה הזאת אני ככל אחד אחר, אינני מתערב בהליך הפלילי, אסור לי להתערב בו.

"אני מודאג מאוד מהאווירה הציבורית, אני מודאג מאוד מהעליהום על הצבא. אני נדרשתי לעניין מעל במת הכנסת אחרי שהפכו את הרמטכ"ל למוקצה, אחשוורוש שצריך להתפטר. איזשהו גל של התלהמות חסר תקדים. אין לו בסיס והוא איננו מתייחס לחוק, איננו מתייחס לפקודות ואני מציע שאת הוראות הפתיחה באש ישאירו לרמטכ"ל ולא לכל מיני ראשי כנופיות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו