רעידות אדמה ביפן ואוזבקיסטן • צה"ל ירה לעבר פלסטינים ברצועה • סיכום חדשות השבת

לפחות 40 בני אדם נהרגו ברעידות אדמה ביפן • פעוט נפצע קשה כאשר מעד מחלון ביתו בקרית גת • פעוטה נכוותה בדימונה • כל חדשות השבת

סדרת רעידות אדמה ביפן: לפחות 40 בני אדם נהרגו, למעלה מ-1,000 נפצעו ועשרות אלפים איבדו את ביתם, בעקבות סדרת רעידות אדמה חזקות שפקדו את דרום-מערב המדינה מאז יום חמישי, כשהאחרונה התרחשה אמש בעצמה של 7 דרגות.

רעידת אדמה באוזבקיסטן: רעידת אדמה בעוצמה 5.5 הורגשה בגבול אוזבקיסטן וקירגיזסטן – כך דיווח המרכז הסייסמולוגי של קזחסטן לא ידוע על נזק או נפגעים.

צה"ל ירה סמוך לרפיח: כלי תקשורת פלטיניים מדווחים כי צה"ל ירה היום לעבר רועים פלסטינים ממזרח לרפיח שבדרום רצועת עזה לאחר שהתקרבו לגדר המערכת. לא דווח על נפגעים.

פעוט נפצע קשה: פעוט בן 3 נפל היום מחלון הקומה השלישית בדירת מגורים בשדרות העצמאות בקריית גת ונפצע באורח קשה. פראמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות ראשוניות ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא מחוסר הכרה ומונשם. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע הקשה.

מחקירה ראשונית עולה כי הורי הפעוט לא שהו בבית בעת האירוע והפעוט הושאר תחת השגחת אחותו. ככל הנראה, הוא התקרב לחלון ומעד מסיבה שאינה ברורה.

פעוטה נכוותה בדימונה: פעוטה כבת חצי שנה נכוותה היום בבית המשפחה בדימונה ממים רותחים שנשפכו עליה ונפגעה באורח בינוני. היא הובאה למרפאה בעיר וצוות מד"א העניק לה טיפול ולאחר מכן פינה אותה במצב בינוני לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהיא סובלת מכוויות בדרגה ב' ב-30% מחלקי גופה.

גופת מחבל הוחזרה: כוחות הביטחון החזירו ביום שישי את גופת המחבל שניסה ביום חמישי לתקוף בגרזן כוח צה"ל בגוש עציון וחוסל.  העברת הגופה התקבלה בהפתעה בדרג המדיני זאת מאחר ובסוף החודש שעבר הנחה נתניהו את שר הביטחון בוגי יעלון שלא להחזיר יותר לרשות הפלסטינית גופות מחבלים הנמצאות בידי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר לאחר צאת השבת כי החזרת גופת המחבל מניסיון הפיגוע במחנה הפליטים אל-ערוב נעשתה בעקבות תקלה אשר מקורה באי הבנה שתתוחקר. מדיניות החזרת גופות נקבעת בהתאם להחלטות הדרג המדיני.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו