דיוחח: מתחמם השיחות בין ישראל לחמאס לשחרור גלעד שליט

העיתון אל חייאת מדווח כי צוותים מחמאס ומישראל נפגשים בקהיר כדי לגבש הסכמות לשחרור גלעד שליט

העיתון הערבי 'אל חייאת' היוצא לאור בלונדון מדווח היום כי משלחת בראשות אחמד ג'עברי ראש הזרוע הצבאית של חמאס נפגשו עם משלחת ישראלית בראשות דוד מידן העומד בראש התיאום לשיחרור החייל החטוף גלעד שליט.
הפגישות נערכה תחת חסות מצרית כשהצדדים יושבים בחדרים נפרדים בבנין המודיעין המצרי, והמארחים ממצרים מקיימים את המשא ומתן העקיף בין הצדדים .
גורם מצרי בכיר מסר לעיתון כי עדיין לא ניתן לומר שישנה פריצת דרך במשא ומתן. הוא הביע את תקוותו כי הצדדים יגלו גמישות כדי שהעסקה תושלם בצורה הוגנת. לדבריו, הלשכה המדינית של חמאס נתנה לג'עברי את ייפוי הכוח המלא להשלים את העסקה.
גורם אחר, המעורה בפרטי העניין, מסר כי "למרות שמוקדם לדבר על התקדמות, ניתן לראות סימנים חיוביים. במידה ויהיה רצון אמיתי להשיג עסקה ובמידה וישראל תראה נכונות לשלם את המחיר עבור שליט – העסקה תושלם", הגיש.
יצויין כי בשבוע שעבר נפגשו הורי החייל החטוף נועם ואביבה שליט עם מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה ועם שר הפנים ר' אליהו ישי יושב ראש ש"ס במעונו של הגר"ע בהר נוף בירושלים בכדי לשכנעם לתמוך בעיסקה כשתבוא. לכולם ברור שש"ס היא עמדת מפתח בממשלה ובאם ש"ס תתמוך בעיסקה סכויי הצלחת העסקה מרובים יותר.
כזכור בפברואר 2009 כשל המשא ומתן בין ישראל לחמאס לשיחרור גלעד שליט, כשראש הממשלה דאז אהוד אולמרט מאשים את החמאס בכישלון השיחות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו