פעילים בולטים במאהל הפראיירים – לא משרתים במילואים

שניים מתוך חמשת הפעילים שהתייצבו בפגישה עם ראש הממשלה לאחר שמחו כנגד חוק טל מייצגים את המילואימניקים, למרות שהם לא משרתים. מילואימניקים בצה"ל רותחים מזעם

פראיירים? פעילים פוליטיים! אלוף משנה במילואים משה פישר, המשמש כיושב ראש פורום המג"דים והמח"טים, אמר ל'מעריב', כי הוא תמך במאבק השוויון בנטל לגיוס בני ישיבות, אבל ברגע שראה כי מדובר במאבק פוליטי, והנוטלים חלק במאהל הפראיירים לא ראויים לייצג את האוכלוסייה שהם מייצגים – ניתק מגע.

דברים חריפים אלו נאמרו לאחר שנודע כי שניים ממובילי המחאה נגד חוק טל, יושבי מאהל הפראיירים המרבים להתראיין בתקשורת ואף נפגשו עם ראש הממשלה בתחילת השבוע, כלל לא משרתים במילואים. השניים אף לא טרחו להכחיש את הפרסומים בכלי התקשורת שלפיהם הם 'נציגי המילואימניקים' – ועוררו את חמתם, המוצדקת, של משרתים רבים במילואים.

מדובר בשני פעילי הארגון 'המחנה המשותף' שהרבו לככב בתקשורת: בועז נול, שחזר לפני כשנה לישראל אחרי שמונה שנים בארצות הברית, ועידן מילר, שסיים אך לפני שנה וחצי שירות מילואים כמבזקן בגלי צה"ל.

השותפים של 'המחנה המשותף' בהקמת מאהל הפראיירים הם 'הפורום לשוויון בנטל'. שם, כך מובא ב'מעריב', ערים כנראה לבעיית הייצוג הזו. "נול ומילר רואים עיתונאי או מצלמה ומאבדים את הצפון וזה לא נעים", מודה גורם בפורום. "אנחנו מודעים לזה שהם מחזיקים באג'נדות פוליטיות ושהם לא מילואימניקים בלשון המעטה, אבל הם בהחלט עוזרים למאבק והם בולטים בשטח, אז אנחנו נעזרים בהם כדי לקדם את המטרה".

נול (34) ומילר (41) טוענים להגנתם כי שוחררו ממילואים כחוק, אולם גם הטענה הזאת מכעיסה את המילואימניקים, שטוענים שמי שבאמת מעוניין לשרת, יכול להמשיך ולהתנדב.

אחד המילואימניק שקיבל פטור על פי חוק וממשיך להתנדב בצה"ל, אמר כי, "כנראה בועז נול חושב שאנחנו מספיק טובים לשבת בפילבוקסים ולצאת לסיורי שטח בגבולות, אבל לא מספיק טובים לשבת עם מנהיגי המדינה. אם הוא מעוניין להמשיך לייצג את המילואימניקים, הוא מוזמן להתנדב ולהצטרף אלינו לפלוגה לשירות המילואים הקרוב".

פעיל 'המחנה המשותף' בועז נול, לא מתבלבל מהאשמות המוטחות לעברו. בתגובה שמסר הוא אמר שלא מדובר במאבק של אבא שלו, ולא מאבק של מילואימניקים. "זה מאבק על דמות החברה הישראלית ועל עיקרון השוויון, ושותפים בו אימהות, שמיניסטים לפני גיוס, מילואימניקים, ג'ובניקים, סבים וסבתות".

עוד הבהיר נול, כי הוא חלק ממערך המילואים של צה"ל. לדבריו, "שירתי כקצין מודיעין, מעולם לא השתמטתי ממילואים ואני זמין בכל פעם שקראו לי ויקראו לי. הייתי בשנים האחרונות בחו"ל ולכן הוציאו אותי מהמערך היחידתי. חזרתי לארץ וביקשתי להציב אותי שוב ואני זמין למילואים כל הזמן".

עידן מילר, הסביר כי הוא מעולם לא הציג את עצמו בתור מילואימניק. "בתקשורת נוח להציג אותנו ככאלה. למה לא הוצאתי הכחשה על כך? כשראש הממשלה שאל אותי מה אני עושה במילואים, אמרתי לו שלפני שנה וחצי קיבלתי תעודה ממפקד גלי צה"ל שמודה לי על 18 שנות מילואים. מה לעשות ששם שירתי בצבא? לא לחמתי מול פני האויב מעולם, אבל ביליתי הרבה לילות בגל"צ כמילואימניק וסיימתי את פרק המילואים בחיי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו