גפני: "במקרה הגרוע בני הישיבות ישבו בכלא"

בדיון של ועדת החוץ והביטחון על הצעות החוק שהוגשו כחלופה לחוק טל, אמר ח"כ משה גפני כי "את בעיית גיוס החרדים לא ניתן לפתור עם ההצעות שעלו עד כה"

בשבוע הבא צפויה מליאת הכנסת להצביע על חוק גיוס שיזמה סיעת ישראל ביתנו. בדיון היום (ג') בועדת חוץ וביטחון של הכנסת על הצעת החוק המדוברת השתתף גם ח"כ משה גפני שאמר כי "חרדים יעדיפו לשבת בכלא ולא להתגייס".

קרא עוד:

[postim]

"הצעות שטחיות ופופוליסטיות"

ח"כ יוחנן פלסנר, שיושב על מדוכת גיוס בני הישיבות ב-3 שנים האחרונות, אמר בדיון כי בניגוד לכל הצעות החוק שהגישו הסיעות השונות בכנסת כחלופה ל"חוק טל", רק הצעת החוק שלו ושל סיעת קדימה היא ההצעה הרצינית, המעמיקה והבלתי מתלהמת. ח"כ פלסנר כינה את הצעות החוק השונות כ"שטחיות ופופוליסטיות".

הסכם קואליציוני

כאמור, בדיון היום תקף גפני את הצעות החוק שאמורות להחליף את חוק טל: "את בעיית גיוס החרדים לא ניתן לפתור על בסיס הצעות החוק החלופיות שהוגשו עד לרגע זה. כל מי שעיניו בראשו יודע שאי אפשר לפגוע במי שתורתו אומנותו. בסופו של דבר לא יהיה שום שינוי ובמקרה הכי גרוע תלמידי ישיבה ישבו בכלא".

"יש לנו סעיף מפורש בהסכם הקואליציוני עם הליכוד שמחייב את השמירה על מעמדם של תלמידי הישיבות" אמר גפני והוסיף כי "סעיף זה מתואם גם עם "ישראל ביתנו" וגם עם מפלגת "העבודה", עוד לפני שזו התפצלה".

"אווירת חשדנות בין ליברמן ונתניהו"

לטענת גפני "עוד בטרם הצוות גיבש את מסקנותיו, המפלגות השונות כבר הגישו הצעות חוק חלופיות", ועל כן דו"ח הועדה בעניין גיוס בני הישיבות לא רלוונטי.

גפני 'גילה' לח"כים כי "בין נתניהו לליברמן קיימת אווירת חשדנות ואני אפילו לא רוצה לומר שהדבר מגיע עד לכדי תיעוב. אף אחד מהם לא באמת רצה להקדים את הבחירות ומה שדחף אותם היה הרצון למנוע מלפיד ומופז להתארגן".

בסיום הדיון הוחלט כי צוות הוועדה ימשיך בפעילותו עד להגשת המסקנות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו