המדינה תשלם 750 אלף ש"ח הוצאות לאריאל שרון

וועדת הכספים של הכנסת אישרה היום שהמדינה ומשפחת שרון יתחלקו בהוצאות של עליות ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון אשר עולה בשנה כ-1.5 מליון שקל

וועדת הכספים אישרה היום פה אחד כי מעתה אישפוזו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון אשר נמצא בתרדמת ימומן במשותף על ידי משפחות ועל ידי המדינה.
ההחלטה התקבלה בהמלצת הוועדה הציבורית לבחינת הנושא, הוחלט שהמדינה ומשפחתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון יתחלקו בעלות הטיפול בשרון השרוי בתרדמת, שמגיעה לכ-1.5 מיליון שקלים בשנה. ועדת הכספים של כנסת אישרה כאמור פה-אחד את המלצות הוועדה לבחינת הארכת הזכאות לתשלום מיוחד לאריאל שרון, לפיהן התשלום הציבורי יהיה עד 750 אלף שקלים בשנה, מחצית מהעלויות שישולמו בפועל ואילו משפחת שרון תישא במחצית השנייה של העלויות.
עלות הטיפול באריאל שרון התייקרה באופן מהותי לאור החלטת משפחתו להעביר אותו מבית החולים שיבא לחוות השקמים. המתווה החדש אינו מוגבל בזמן, אך מחייב כי כוח האדם יופעל על ידי בית החולים שיבא ולא בידי גוף פרטי.
עוד קבעה הוועדה כי המימון כפוף למיצוי קודם של זכויות שרון ממקורות אחרים – קופת החולים שבה הוא חבר בהתאם לחוק הבריאות, המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח שבה הוא מבוטח ככל שיש בידו פוליסת ביטח לאותם עניינים.
בוועדה הציבורית-מקצועית יש שלושה חברים: היו"ר יורם גבאי, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו ועו"ד אריה שטאובר. את הוועדה ליוותה בפן המקצועי היועצת המשפטית לוועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק. המלצות הוועדה הובאה לאישורה של ועדת הכספים, בעלת הסמכות על פי החוק לקביעת תנאי הגמלאות וההטבות לראשי ממשלה לשעבר.
יושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת ר' משה גפני (יהדות התורה) אמר: "מדינה מוסרית ומתורבתת צריכה להיעתר לבקשה להמשך מימון עלות האשפוז והטיפולים הרפואיים של ראש ממשלה, שנפל למשכב במהלך כהונתו".
יצוין עוד כי בהחלטה היום הוחלט שלא להקביל בזמן את ההחלטות שהתקבלו אלא משפחת שרון ימשיכו לקבל את עזרת המדינה כפי החלטת הוועדה יהיה ללא הגבלת זמן .

ס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו