עם כניסתו של החוק החדש: אסור לעשן בכותל המערבי

החל מהחודש הבא: אסור לעשן בתחנות אוטובוס ורכבת, אולמות אירועים ומשרדי ממשלה

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ד') הטלת צו ממשלתי שירחיב את החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. מעתה יאסר העישון גם בתחנות האוטובוסים והרכבות, בריכות שחייה, מקומות קדושים ומשרדי הממשלה.

בנוסף ייאסר מעתה העישון גם בבתי חולים ובמרפאות. המקומות המיועדים לעישון במשרדי הממשלה יבוטלו ולעובדים תהיה אפשרות לעשן רק בחוץ.

קרא עוד:

[postim]

את הצו יזם שר הבריאות, ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדברי ההסבר לצו נכתב: "כיום יש מודעות ציבורית הולכת וגוברת לנזקי העישון הכפוי, וכן גידול בהיקף האוכלוסיה הלא מעשנת לכ-78%. רוב רובו של ציבור הלא מעשנים מבקש להבטיח את זכותו לנשום אוויר נקי מעישון, ובמקביל רוב רובו של ציבור המעשנים ער יותר מתמיד כי אין לחשוף אחרים לסכנה הבריאותית שבעישון. עם זאת, עדיין נשאר צורך להגדיר באופן מפורש היכן העישון אסור ובכך לחדד את ההתנהגות הנדרשת".

אוכלוסיית המעשנים ספגה לא מעט שינויים והגבלות בשנים האחרונות. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן העלה את המס על הסיגריות, ביולי 2007, התקבלה החקיקה האוסרת על עישון במסעדות. כעת מתווסף אליהם הצו הממשלתי שמרחיב את ההגדרה "מקומות ציבוריים" למקומות שבהם עד היום היה זה טבעי לגמרי לעשן, כגון תחנות אוטובוס ועוד.

נציגי האגודה למלחמה בסרטן ביקשו להרחיב את הצו גם על דירות פרטיות בבנייני מגורים משותפים. עוד הם ביקשו שבמקומות עבודה בהם יש מערכת איוורור מרכזית אסור יהיה לעשן בכלל, גם לא במקומות מיוחדים לכך. יו"ר הועדה כץ סירב לבקשות אלו: "בבית הפרטי של אנשים שגרים בבניין משותף? זה לא יקרה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד! עלו והצליחו!!!!

אם כל זה כדי לעשן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו