פרשת ילדי תימן: הנגבי סייר בארכיון המדינה

השר צחי הנגבי שמונה ע"י ראש הממשלה לעמוד בראש הוועדה שתביא לחשיפת הפרוטוקולים המתעדים את פרשת היעלמותם של "ילדי תימן", הנחה להתחיל בסריקת המסמכים לקראת הנגשתם לעיון הציבור

פרשת "ילדי תימן" שצצה ועלתה שוב לכותרות בשבועות האחרונים, ממשיכה כצפוי לעורר ענין ציבורי נרחב, לקראת האפשרות כי העובדות בפרשיה הכואבת והמודחקת תחשף לציבור.

השר צחי הנגבי שמונה ע"י ראש הממשלה נתניהו לעמוד בראש הוועדה שתעסוק ותקבל החלטות בנושא סייר בארכיון המדינה יחד עם גנז המדינה, ד"ר יעקב לזוביק, רבקי דב"ש, מנהלת המחלקה לחופש המידע במשרד המשפטים, ועו"ד נעמי אלדובי, היועצת המשפטית של הארכיון.

הסיור נועד לצורך קביעת נהלים לקראת אפשרות של גילוי המסמכים המוגדרים במשך שנים כסודיים, לעיון הציבור הרחב, תוך שמירה על הגדרות החוק בכל הקשור ל"חופש מידע" ופרטיותם של מי שמוגדרים תחת הגדרת "חיסיון מחמיר".

מדובר בלמעלה ממיליון וחצי מסמכים, במאות רבות של קרטונים וקלסרים המכילים עדויות, תמלילים, מסמכים, פרוטוקולים, נתונים מבתי־חולים, ממשרד הפנים, מחברה קדישא, ממשרד הבריאות ועוד.

בעקבות הסיור הנחה השר הנגבי לשלוח את כל המכלים לסריקה ממוחשבת, כדי שיהיה אפשר לרכז באמצעות הרשת המקוונת לעיון הציבור את כל החומרים שלגביהם תחליט בעתיד הממשלה על הסרת החיסיון. "ההחלטה להתחיל בסריקת החומר באופן מיידי, עוד בטרם התגבשה המלצה בדבר הסרת החיסיון, נועדה לחסוך שבועות רבים במקרה שהממשלה תחליט לחשוף את החומר", אומר הנגבי. "עבור המשפחות המתייסרות, לכל יום של המתנה יש חשיבות רבה".

עוד בנושא:

פרשת ילדי תימן • העדות המזעזעת של האחות שסייעה בחטיפת התינוקות

פרשת ילדי תימן • "חשיפת המסמכים – רק בעוד 3 שנים לפחות"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו