מבוכה לנתניהו בועידה: "דורשים הצבעה חשאית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיק באופן רשמי את קמפיין הליכוד לבחירות הקרובות • נתניהו בועידת הליכוד: "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש הממשלה ללא ניסיון מדיני וביטחוני"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השיק הערב (א') את קמפיין הליכוד לבחירות הקרובות באופן רשמי. בנאומו, שפתח את ועידת הליכוד, הציג נתניהו את הישגי ממשלתו בשלוש השנים האחרונות.

נתניהו הדגיש את הביטחון, הכלכלה ומדיניות החוץ, הכוללת את איראן. ראש הממשלה פתח את נאומו בהבעת תודה למנחמים אותו על מות אביו, בן ציון נתניהו: "אני מבקש להודות לאזרחי ישראל הרבים שניחמו אותי ואת משפחתי בימים של יגון. אבי זכרונו לברכה היה מחויב בכל נימי נפשו להבטחת עתידה ועוצמתה של מדינת ישראל".

קרא עוד:

[postim]

בהמשך מנה ראש הממשלה את הישגי ממשלתו: "פגענו בשיטתיות ברבים מאלה שתכננו לפגוע בנו. אנחנו גם יזמנו, וגם הגבנו בנחישות על כל התקפה נגדנו. בעזרת מערכת כיפת ברזל והגדר בדרום וצעדים רבים נוספים, שרק חלקם ידועים, הוכחנו שאנחנו מטפלים בביטחון גם בעוצמה וגם בשיקול דעת. ולא שכחנו – החזרנו בשלום הבית את חיילנו החטוף גלעד שליט".

לאחר מכן, המשיך נתניהו למנות את הישגי הממשלה בתחום הכלכלי ואמר כי "הצלחנו להביא את כלכלת ישראל להישגים עצומים. הצלחנו לייצר 250 אלף מקומות עבודה חדשים".

בהתייחסו לאיראן אמר נתניהו כי "הרבה בזכות הפעילות שלנו, העולם מתגייס נגד תוכנית הגרעין האיראנית", אמר נתניהו והבטיח לא להרפות מהלחץ "עד שהאיום יוסר באמת".

לקראת סיום התייחס נתניהו לבחירות, אך לא נקב בתאריך מדויק לבחירות והסתפק באמירה כי הוא מעדיף מערכת בחירות קצרה: "עדיף מערכת בחירות קצרה של ארבעה חודשים שתחזיר את היציבות הפוליטית".

נתניהו הוסיף כי חוסר יציבות פוליטית תמיד מביא לסחטנות ולפופוליזם שפוגעים בביטחון בכלכלה בחברה. "לא אתן יד למערכת בחירות של שנה וחצי שתפגע במדינה".

נתניהו עקץ את ראשי המפלגות האחרים, ובמיוחד את יו"ר העבודה שלי יחימוביץ', ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, ואמר כי "מדינת ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה בלי ניסיון מדיני, ניסיון ביטחוני וניסיון כלכלי, זהו השילוב ההכרחי".

במסגרת דיוני הוועידה הרביעית של הליכוד, צפוי נתניהו להתמנות גם ליו"ר הוועידה הזמני כדי לאשר שורה של שינויים פרוצדורליים בליכוד. בין היתר, מדובר בהעברת קביעת מועד הפריימריז לוועדת הבחירות של המפלגה, לאחר שנתניהו עצמו ייבחר ליו"ר הוועידה.

למורת רוחו של נתניהו, עם סיום נאומו נשמעו קריאות באולם שביקשו לערוך את הבחירות ליו"ר הועידה באופן חשאי. בעקבות הבלאגן שנוצר במקום הופסקה הועידה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו