תוך חודשיים: חמישה ילדים מבני ברק נתקפו בחיידק אלים

שניים מתוך חמשת הילדים שהותקפו על ידי החיידק האלים מאושפזים במצב קשה • במשרד הבריאות אומרים כי אין קשר בין המקרים אך קראו לציבור לגלות עירנות

בהלה בעיר התורה והחסידות: חמישה ילדים חלו במהלך החודשיים האחרונים בחיידק אלים. מדובר בחיידק המנינגוקוק, המכונה גם "החיידק האלים". מדובר בחיידק שחודר למחזור הדם, גורם לדלקת קרום המוח ועלול אף לגרום למוות בקרב 5% מן החולים.

על פי דיווח הבוקר בעיתון ישראל היום, אחד הילדים הוא תינוק בן חצי שנה המאושפז במצב קשה מאז סוף השבוע כשהוא מונשם ומורדם במרכז שניידר לרפואת ילדים. לפני שלושה שבועות נדבקה בחיידק קרובת משפחתו של התינוק, פעוטה בת עשרה חודשים. כאשר כאמור, ישנם עוד שלושה פעוטות חולים.

במשרד הבריאות קראו לבתי החולים להגביר עירנות בכדי לתת טיפול מהיר ולדווח על מקרים נוספים של הידבקות בחיידק המנינגוקוק האלים. עד כה התקבלו תוצאות מעבדה לגבי שלושה מן הנדבקים, ומהן עולה שמדובר בזנים שונים של הנגיף ולפיכך אמר גורם במשרד הבריאות כי "אנחנו לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים".

"זו הצטברות חריגה של מקרים", אומר גורם במשרד הבריאות. "בכל אחד ממקרי התחלואה ראיינו את החולה ובני משפחתו ונתנו טיפול אנטיביוטי מונע לכל מי שבא אתו במגע. אנחנו לא יכולים להוכיח שחולה אחד נדבק מהשני ואין לנו הסבר לצבר המקרים הזה".

מנתוני משרד הבריאות עולה שעד לסוף יולי דווח בישראל על 54 מקרים של דלקת קרום המוח ממנינגוקוק, עליה משמעותית לעומת 32 מקרים בתקופה המקבילה אשתקד. חיידק המנינגוקוק נמצא בלוע של כ-10 עד 20 אחוזים מהמבוגרים ובשיעור נמוך יותר אצל ילדים בצורה לא אלימה. מסיבה לא ידועה לעיתים הוא הופך ל"אלים", חודר לזרם הדם ועלול לגרום לדלקת קרום המוח או לזיהום בדם.

תסמיני המחלה הם חום גבוה ופתאומי, כאב ראש וצוואר, בחילות והקאות, ישנוניות ובמקרה חמור גם פירכוס ואיבוד הכרה. הטיפול המקובל הוא טיפול אנטיביוטי. בשנים האחרונות משווק בעולם חיסון בשם "בקסרו" נגד חיידק המנינגוקוק מזן B שהוא הזן השכיח בארץ. עם זאת, משרד הבריאות לא המליץ להכניס את החיסון לתוכנית חיסוני השגרה בישראל, בהעדר נתונים על יעילותו ומשום שלא נרשם באותה תקופה באף מדינה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מענין שרק בבני ברק… רק החרדים אוכלים כל מיני דברים מזוהמים מכל מיני חברות לא ידועות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו