איראן איימה להפיל מטוסי קרב אמריקנים שטסו סמוך לשטחה

הארוע שהתרחש לפני ימים אחדים ושפורסם כעת לראשונה, מצטרף לשורת תקריות בין חיילי ארה"ב המוצבים במזרח התיכון לאיראנים • בכיר בצבא ארה"ב: "רצינו לבחון את התגובה האיראנית"

איראן איימה להפיל שני מטוסי מעקב של הצי האמריקאי שטסו קרוב לגבולה במפרץ הפרסי. התקרית התרחשה במהלך סוף השבוע האחרון. כל לפי מקורות אמריקניים.

לפי הדיווח שני מטוסים, האחד עם צות של 9 אנשים והשני עם צוות של 24 אנשים היו במשימת סיור 13 מייל מחופי איראן וסמוך למיצרי הורמוז שבמפרץ עומאן.
כאשר המים הטריטוריאלים הינם 12 מייל ע״פ החוק הבין לאומי.

בשלב מסויים יצרו האיראנים קשר עם הטייסים וקראו להם לשנות כיוון אחרת יופלו, הצוותים סיפרו כי התעלמו מהבקשה והמשיכו במסלולם כרגיל למרות האיום.

בדיווח אודות התקרית ששודר ברשת 'פוקס ניוז' נמסר כי המטוסים לא חדרו למרחב האווירי האיראני אלא טסו בסמוך אליו.

על פי דיווח של רשת RT הרוסית, "שני מטוסי ריגול של ארה"ב, האחד מדגם P-8 והשני EP-3 Aries עם צוות מאויש בן 24 חיילים, טסו במרחק של מייל בודד ממרחב האווירי האיראני וקיבלו אזהרות על הפלה אפשרית במידה ויפרו אותו".

בכיר בצבא ארה"ב מסר בראיון לרשת 'פוקס ניוז', כי איראן התנהגה באופן "לא מקצועי ולא בטיחותי במהלך התרגיל, שנועד לבחון את תגובתה", הבכיר הוסיף: "רצינו לבחון את התגובה האיראנית – בכל פעם שאתה מאיים להפיל מישהו – זו תגובה שנחשבת לא מקצועית".

יצויין כי אין זו התקרית הראשונה המתרחשת בין צבא ארה"ב הנמצאים במפרץ הפרסי לאירן, בחודשים האחרונים דווחו על שורת תקריות בין השניים, אלא שהפעם מדובר היה באירוע חריג לאחר שהאיראנים איימו בהפלת המטוסים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו