רה"מ אישר לאבו מאזן להשתתף בהלוויית פרס

מלשכתו של יו"ר הרשות פנו למתאם פעולות הממשלה בשטחים, בבקשה לאשר את הגעתו של אבו מאזן מחר, לחלוק כבוד אחרון לפרס • פנייתו של אבו מאזן אושרה על ידי ראש הממשלה

לשכתו של יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פנתה בצהריים למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בבקשה לתאם את השתתפותו של יו״ר הרשות יחד עם משלחת של ארבעה בכירים נוספים בהלווייתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס.

בהתאם לנוהל הקיים הועברה הפניה לרה"מ שאישר את הפניה.

על פי המסתמן רשימת בכירי הרשות שיתלוו לאבו מאזן יהיו סאיב עריקאת, חוסיין א-שייח' וראש המודיעין הפלסטיני וכי התיאומים נעשים כעת. עם זאת צפויה להירשם מבוכה קלה בין הצדדים במידה והדיווחים על כוונת אבו מאזן להביא עמו יחד את מוחמד אל-מדני נכונים.

אל-מדני הנחשב לאחד מבכירי הרשות, מונה ע"י אבו מאזן כאחראי מטעמה ליצירת גשרים בין ישראלים ופלסטינים, לפני חודשים אחדים החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לשלול ממנו את אישור ה-VIP המוענק על ידי ישראל לבכירים פלסטינים על מנת שיוכלו לנוע במעברים בחופשיות רבה.

גורם ישראלי אמר בתגובה כי "איננו מתערבים בהרכב המשלחת הפלס' להלוויית פרס. אמנם נשללה לו תעודת ה-VIP אך לא מנענו ממנו כניסה גורפת לישראל".

יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג קרא מוקדם יותר לרה"מ לאשר את הגעתו של אבו מאזן, "ממשלת ישראל צריכה להיענות בחיוב לפנייתו של אבו מאזן להשתתף בהלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס. זו מחווה אנושית ומדינית חשובה", ציין הרצוג.

בישראל יש שמזכירים, כי רק בשבוע שעבר עמד רה"מ מעל בימת האו"ם וקרא ליושב ראש הרשות לבוא ולבקר בכנסת ישראל.

פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו