עסקת טיעון: 16 שנות מאסר למחבל שדקר את יהושע פרנק

המחבל, תושב מזרח ירושלים, ניסה לדקור גם את בני משפחתו של פרנק אך נהדף על ידו • בשל קושי משפטי להוכיח את המניע הלאומני, הוחלט על עסקת טיעון • המחבל גם ישלם פיצוי ע"ס 80,000 ש"ח

בששבוע שעבר פרסמנו על האבסורד הגדול במשפטו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ברחוב הנביאים בירושלים, פיגוע שבמהלכו נפצע יהושע פרנק, אברך חרדי, שהגן על אשתו וילדיו מאימת סכין המחבל.

היום הוצג בפני בית המשפט המחוזי בירושלים הסדר טיעון שכלל הסכמה גם לעניין העונש. בהתאם לכתב האישום המתוקן הורשע בעבירות של ניסיון רצח, החזקת סכין ושהייה בלתי חוקית בישראל.

המאשימה הגיעה להסדר טיעון עם הנאשם בין היתר נוכח קושי ראייתי מסוים. על כן הצדדים עתרו בהסכמה ל-16 שנות מאסר.

 גזר הדין כולל גם פיצוי למתלונן בסכום של 80,000 ₪. 

כאמור, לפני חצי שנה צעד יהושע פרנק עם משפחתו ברחוב הנביאים בירושלים כאשר לפתע מחבל ערבי התנפל עליהם וניסה לפגוע בהם. פרנק לא התבלבל והחל להאבק במחבל שנמלט בסופו של דבר.

כתוצאה מהמאבק נפצע פרנק באורח קל, ובהמשך הצליחה המשטרה לאתר את התוקף.

התביעה נתקלה בקושי משפטי מאחר והאירוע לא היה מצולם והמחבל מתעקש כי לא מדובר באירוע לאומני.

בשבועות האחרונים התגבשה ברשת יוזמה המבקשת לתמוך בפרנק. שוקי גלבוע, מי שאיבד את עינו בפיגוע בו נרצחה הילדה הלל אריאל הי"ד, פרסם סרטון שבו הוא קורא לציבור להצטרף אליו. "אני אהיה שם בשביל להגיד ליהושע: אתה לא לבד במערכה הזו…כל עם ישראל עומד מאחוריך ואתה שליח של כולנו. להגיד למחבל הארור לא שברת אותי, ניצחת אותי ואת העם היהודי אף אחד לא יכול לשבור".

הוא הוסיף: "אני מבקש מכל מי שרואה את הסרטון הזה, תבואו תהי איתי שם, להגיד ליהושע אתה לא לבד, אתה שליח של כולנו. להגיד לבית המשפט: המחבל הזה הוא רוצח אף אחד לא יוצא אותו זכאי, הוא יקבל את העונש הכי גבוה שאפשר לקבל בחוק. זו לא המערכה של יהושע זו המערכה של כולנו". צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו