שקד: "אם מנדלבליט יבטל את ההסדר – הממשלה עלולה להתפרק"

שרי הבית היהודי הערים לביקורת המוטחת לעברם בעקבות "חבילת ההסדרה" שגיבשו נתניהו ובנט, מבקשים להמתיק את הגלולה על ידי מיקוד תשומת הלב לתוצאה הסופית של ההסכם שתכליתה תקדימית בקנה מידה היסטורי - הסדרת ההתנחלויות אחת ולתמיד

בקרב בכירי הבית היהודי האמונים על גיבוש "חבילת ההסדרה" יחד רה"מ, ערים לביקורת הרבה המוטחת לעברם מכיוון פעילי המפלגה המכנים את ההסדר כ'התרפסות' זאת בשל פינוי אי ההצלחה למנוע את הפינוי הצפוי של עמונה. בכירים אלו מבקשים כעת להמתיק את הגלולה על ידי מיקוד תשומת הלב לתוצאה הסופית של ההסכם שתכליתה תקדימית בקנה מידה היסטורי בכך שמאז 67' לראשונה, עומדת חרב הפינויים והבגצי"ם המונפים באופן שבשגרה על ההתיישבות להיעלם ולרדת מעל סדר היום בשל ההסדרה החוקית של כלל היישובים.

שרת המשפטים שקד שיחד עם רה"מ והשר בנט קידמו את הענין אומרת הבוקר בראיון ל'קול ברמה', כי "כיון שאין רוב בקואליציה להעברת חוק ההסדרה הכולל בתוכו את סעיף 7 המכוון לעמונה, ומכיון שהסדרה כוללת של ישובי יו״ש היא חשובה ביותר – לצערי עמונה תפונה. ומציינת כי נותרו אי אלו פרטים אחרונים שנותרו פתוחים מול רוה״מ והיועמ״ש.

היא ציטטה את רה"מ שבמהלך פגישתם אתמול בניסיון להגיע להבנות הבהיר כי "או שמצביעים על החוק בלי סעיף עמונה או שהקואליציה מתפרקת", לדבריה נתניהו הבהיר כי שהקואליציה מתפרקת אם הסעיף בענין עמונה יהיה בחוק, זו הסיבה שירדנו מזה", היא הוסיפה כי מעבר להתנגדות סיעת 'כולנו' לחוק הרי ש"לא הצלחנו להשפיע על בני בגין שאפילו שימנע בהצבעה".

לדבריה, הסיכוי שהיועץ המשפטי לממשלה יערים קשיים שיובילו לביטול ההבנות שהושגו אכן קיים ואז אנחנו הולכים למשבר פוליטי חמור מאד.

השרה שקד מתכוונת בימים הקרובים יחד עם חבריה לסיעה "לדבר עם תשובי עמונה על פינוי בהסכמה, שיחסוך לנו הרבה כאב וכסף".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו