ליצמן חושף: "לפיד עומד מאחורי ההתנכלות לחרדים בערד"

ליצמן גילה כי בזמנו עמדו לסגור הסכם עם ראש העיר, אלא שזה העמיד תנאי - שלא יבואו חרדים נוספים להתגורר בערד • "אחד מעוזריו של לפיד אמר לי שהעובדה שאינני מחליף עמו מילה, מעוררת בו את יצר הנקמה"

שר הבריאות יעקב ליצמן חושף הבוקר, כי יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, הוא שעומד מאחורי ההתנכלות לחרדים בערד.

בראיון שהעניק הבוקר ליצמן ל'קול ברמה', התייחס להתפתחויות האחרונות בעיר ערד והביע דאגתו מפני הפרובוקציות הזולות של אנשי 'יש עתיד' בעיר, ובהן חילול קודשת בית הכנסת ועוד.

שר הבריאות התייחס ליחסים העכורים בין קהילת חסידי גור בערד לראש העיר ניסן בן חמו מ'יש עתיד' וגילה, כי בזמנו כבר עמדו חסידי גור בערד לחתום על הסכם עם בן חמו, הסכם שבסופו של דבר לא צלח בשל דברים פעוטים ושטותיים, ליצמן מוסיף, כי אחד מעוזריו לפיד פנה אליו ואמר לו כי העובדה ש"אינך מחליף מילה עם יאיר לפיד מעוררת בו את יצר הנקמה והוא עושה זאת באמצעות ערד".

ליצמן גילה עוד, כי רק לפני כשנה נפגשו הוא ובן חמו בניסיון לגשר על הפערים וליישר את ההדורים, באותה פגישה הבהיר בפניו ראש העיר בן חמו, כי הוא מוכן לבוא עמו להסכם "ולתת לכם כל מה שתבקשו", אך בד בבד דרש התחייבות מליצמן שלא יבוא חרדים נוספים להתגורר בערד.

ליצמן שהבין כי הרוח הדברים והשראתן מנשבות מלמעלה השיב, כי מדובר באנטישמיות וכי אם ההתבטאות היתה נשמעת כלפי רובד אחר באוכלוסיה, המדינה היתה סוערת.

נזכיר כי רק לפני כשבוע צוטט אחד מחברי המועצה בערד מסיעתו של בן חמו כמי שמגלה, כי לפיד מעורב באופן אישי בנעשה בערד ומנחה באופן אישי את ראש העיר בדרכי הפעולה, כשהוא מוסיף כי "ערד זהו המקום היחיד בו לפיד יכול לדגדג את ליצמן".

כזכור אמש נערך כנס חירום בלשכתו של ליצמן בנושא, בו השתתפו גורמים מכל הקשת הפוליטית החרדית, הצמרת המוניציפלית של הערים בני ברק וירושלים.

ליצמן עצמו אמר בדיון "צריך מעבר לקריאה והצעקה לעשות מעשה כדי שכולם יבינו שאנחנו לא הולכים לעבור לסדר היום בסיפור הזה. זאת המטרה של הדיון כאן".

לדבריו, "נחצה קו. היום זה בערד ומחר בי-ם. צריך להגיב בחוזקה".

ליצמן גילה כי הוא שוחח באופן בהול עם מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים, ודרש מהם לפעול מיידית בענין. "הם (הקיצונים בערד) צריכים להבין שהם עברו את הקו האדום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו