הישראלי שנלחם בדאעש ומואשם ברצח: "מפחד שירצחו אותי"

בן חסין, הישראלי שמואשם ברצח במדינה זרה, שוחח עם אביו מהכלא והתחנן לשחרורו. "מרביצים לי, אני לא יכול יותר" • האבא, אילן חסין: "כל דקה אני מפחד לשמוע שקרה לו משהו רע, במיוחד שלמדינת ישראל אין קשרים פוליטיים שם"

בן חסין, הישראלי הצעיר שנלחם נגד דאע"ש ומואשם ברצח נהג מונית, שוחח מהכלא עם אביו אילן וסיפר לו על התחושות הקשות. האב ניסה לחזק את בנו – "אני מנסה להוציא אותך משם" – ובנו הצעיר השיב לו: "שלפו לי פה את הציפורניים, אני עובר פה בכלא התעללות".

עובדת קיום שיחת הטלפון נחשפה בחדשות 2. על פי הדיווח, הבן הוסיף: "מפחד לדבר עברית, אני מפחד שירצחו אותי – מענים אותי, מרביצים, לא יכול יותר – קחו אותי מפה". על מנת לשחרר אותו מהכלא, צריך האבא לגייס סכום של 120,000 דולר לכופר עבור משפחת הנהג.

האבא, אילן חסין אמר היום: "אני כמו כל אבא מבקש מהציבור שיעזרו לי לגייס את הכסף להחזיר את הילד שלי בשלום, אני דואג לבן שלי". לדבריו הוא מצוי בתקופה האחרונה בחוסר ודאות. "לא פגשתי אותו, רק דיברתי איתו בטלפון כמה פעמים. אני מקווה שבעזרת השם נגייס את הכסף נשלם אותו ונחזיר אותו לארץ בשלום".

"הציעו לבן שלי עונש של 25 שנה או עונש מוות", מספר אביו של בן חסין. לדבריו, אם יצליח לגייס 120 אלף דולרים הבן יוכל לשוב לביתו. "זו התרבות במדינות ערב", הסביר. "יש את החוק של המדינה, אבל אם המשפחה סולחת אז אין לשופט מה להחליט יותר – ברגע שהמשפחה השנייה מקבלת את הסכום, היא הולכת לבית המשפט ורושמת את ההסכם, זה חוקי", הוא מדגיש.

"בהתחלה ביקשתי שייתנו לי שבועיים לגייס את הכסף, ועכשיו יש דיון ב-29 בחודש. אם עד לא אגייס את הכסף, אצטרך לבקש עוד זמן". מכתב ששלח לראש הממשלה בנושא לא זכה למענה. האב מתעקש שבנו לא היה יורה בנהג המונית אלמלא חש לחוץ. "הוא ילד שקט, ילד טוב", הוא מספר.

לדבריו, נהג המונית בו ירה בנו איים עליו: "הוא שמע אותו מדבר בעברית וכשהבין שזו שפה של ישראלים, אמר לו שימסור אותו לדאע"ש. לכן הוא ירה שני כדורים", סיפר. "אני אוכל ובוכה, כי אולי לבן שלי אין מה לאכול עכשיו", שיתף האב. "אני קם מתוך שינה אלף פעמים. זה הילד שלי, זה יותר מגעגוע – זו דאגה. אי אפשר לדעת מה יקרה לו. לכן הכי חשוב לי לגייס את הכסף הזה, כדי לשלם את הסכום למשפחה של נהג המונית".

יהודי מישראל שנלחם בדאעש עצור במדינה ערבית בחשד לרצח

כזכור, היום הותר לפרסום כי הישראלי הגיע לפני כשנתיים לבקר את סבו וסבתו שעדיין מתגוררים במדינה שבה נולד, ובמהלך שהותו שם התנדב לכוח צבאי מקומי שפועל בין השאר נגד דאע"ש. בתוקף תפקידו זה הוא קיבל נשק אישי. יצוין כי לא מדובר בישראלי הראשון שיצא להתנדב במסגרת הלחימה נגד ארגון הטרור הרצחני – המדינה האסלאמית.

בפעם האחרונה שהישראלי יצא לחופשה, הוא עלה על מונית כדי להגיע לבית סבתו. במהלך הנסיעה הוא דיבר בטלפון הסלולרי בעברית. הנהג זיהה שהוא ישראלי, ולפתע סטה מהמסלול וטען שהוא מתכוון להסגיר אותו לידי פעילי דאע"ש. כדי למנוע זאת ממנו ירה הישראלי בנהג המונית באמצעות הנשק האישי שהיה ברשותו ברשות. הנהג נפצע פצעים אנושים, וכעבור מספר ימים מת בבית החולים. הישראלי נעצר והואשם ברצח.

אביו שמתגורר בישראל פנה למשרד החוץ בירושלים מיד לאחר שנודע לו הדבר. אנשי המחלקה הקונסולרית הבהירו לו שהם מוגבלים ביכולות שלהם במדינה המדוברת, אך הבטיחו לנסות לסייע. האב הצליח לדחות את תחילת המשפט שוב ושוב ובמקביל, ובהתאם לנהוג במדינה המדוברת ניהל משא ומתן להסדר כופר עם משפחת הנהג ההרוג, וסיכם עמם על סכום מכובד: 120 אלף דולרים.

ההסכם בין המשפחות אמור להיות מוצג בבית המשפט בדיון שנקבע ל-29 בינואר ולקבל תוקף של פסק דין. האב, שהוא אדם קשה יום, מתקשה לגייס את הסכום הדרוש. במשרד החוץ נאמר לו שאין בסמכותם או ביכולתם לסייע לו, וכעת הוא פונה לציבור בבקשת סיוע. החשש הוא כי ללא תשלום הכופר, הוא יואשם בבית המשפט ברצח וגזר דינו תהיה מוות.

ממשרד החוץ נמסר: "שלומו וביטחונו של האזרח הישראלי עומדים בראש מעיינינו. לשם כך, עומד משרד החוץ בקשר מזה זמן רב עם משפחתו. אנו מקווים שמאמצי האב והמשפחה יישאו פרי וכי הבן ישוחרר בקרוב".

השר איוב קרא אמר היום בהתייחסות לחשיפת הפרשה: "מדובר באזרח ישראלי שנלחם במדינת אויב נגד דאע"ש. הבחור נתקל בערבי שזיהה אותו כיהודי ורצה לרצוח אותו והוא ירה בו בנשק שהיה לו ברשיון וכהגנה עצמית. לאחר שנה וחצי במעצר וכשעמדו להוציאו להורג פנה אלי אביו ומנעתי הוצאתו להורג בתנאי שישולם כופר כספי עבורו בסך 120000 דולר. בקשתי הסרת החסיון מהצנזורה והיום אישרו לי לדבר על הפרשה כדי לאסוף את הכסף ולהציל את הבחור ולהביאו הביתה בשלום".

סגן השר איוב קרא חשף פרשיה ביטחונית תחת צו איסור פרסום

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך תורמים?
זה פדיון שבויים אמיתי

הוא בדואי לכאורה לא???

איך אפשר לתרום? בבקשה השאירו פרטים עם אפשרות לתרום למטרה וכו'

נשמע כמו סחיטה של הציבור- אם זה היה אמתי למדינת ישראל לא היה שום בעיה להוציא 120,000$ כדי לחלץ אזרח ישראלי ממות, וכל זה בשקט וללא פרסום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו