המפכ"ל מאשים: "מטרידים קציני חקירות בכירים"

רוני אלשיך אמר את הדברים על רקע חקירות ראש הממשלה אך סירב לענות לשאילה מי הם המטרידים. "כל אחד שייקח את הפרשנות לאן שהוא רוצה", ענה המפכ"ל שהצהיר: "במשמרת שלי לא יפגעו בעצמאות המשטרה"

האשמה כבידה נרשמה היום מפיו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, בנוגע לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפכ"ל האשים כי מטרידים קציני חקירות וסירב להגיד מי הם המטרידים.

"יש הטרדות של קציני משטרה בכירים מתחום החקירות, אינני יודע מי עומד מאחוריהן, כל אחד שייקח את הפרשנות לאן שהוא רוצה. אנחנו מחזקים את הקצינים האלה. הם עושים עבודה מקצועית, נקייה, ישירה. זה תפקידם. לזה הם גויסו למשטרה".

אלשיך הצהיר: "תפקידי, במשמרת שלי, לחזק כל גורם רלוונטי למערכת אכיפת החוק, אני חלק מהמערכת הזאת", מפכ"ל המשטרה הוסיף: "במשמרת שלי לא יפגעו בעצמאות המשטרה לעשות את מה שהיא צריכה, לפי החוק".

"אנו מחזקים את הקצינים האלה, הם עושים עבודה מקצועית, נקייה, ישרה וזה תפקידם. לזה הם גויסו למשטרה ומוינו לתפקידם. כמיטב שיפוטי, הם עושים זאת ביושרה ובניקיון כפיים", אמר המפכ"ל.

בתוך, כך, אתמול דווח בחדשות 10 כי גורמים בכירים במשטרה יוצאים במתקפה על סביבתו של ראש הממשלה נתניהו וטוענים כי אנשיו מנסים לפגוע בשמם ובתדמיתם של ראשי אגף החקירות המנהלים את הפרשה, ובראשם רוני ריטמן, מפקד "להב 433".

לדברי הקצינים הבכירים, מדובר בין השאר בהפצת מידע כוזב אודות החוקרים ברשתות החברתיות, וגם ניסיון לתדרך עיתונאים במידע אישי שגוי, זאת על מנת לגרום לאנשי אגף החקירות "לחשוב פעמיים" לפני שיקבלו החלטה בעניין נתניהו.

מהמשטרה נמסר: "אכן בימים האחרונים, על פי פניות כתבים לבדיקת טענות שונות ומשונות, אנו מזהים מה שנראה לכאורה כמסע מתוזמר שעניינו העלאת טענות כזב כנגד קצינים בכירים באגף החקירות. אנו רואים בחומרה הפעלת לחץ (בוודאי שקרי) שנועד להרתיע את גורמי אכיפת החוק למלא תפקידם נאמנה, באמצעות פגיעה משוללת יסוד בחוקרים ובאמינותם. משטרת ישראל תעניק גיבוי מלא לחוקריה. המשטרה תמשיך לעשות את מלאכתה נאמנה ללא משוא פנים וללא מורא".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו