נתניהו על המסתננים: במגעים עם מדינות שיקלטו אותם

ראש הממשלה נאם בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב והתייחס לאתגרים הניצבים בפני ישראל • על המסתננים: נגרש אותם. הם סכנה למדינה • על איראן: המבחן להצלחת השיחות עם המערב - הפסקה מוחלטת של העשרת האורניום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ג') בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב והתייחס לאתגרים הניצבים בפני ישראל ובהם, בין היתר, תוכנית הגרעין האיראנית והטיפול בבעיית המסתננים.

בהתייחסו לבעיית הפליטים אמר נתניהו כי "פריצת הגבולות על ידי מסתננים זה נושא שיכול לאיים על מדינה יהודית דמוקרטית".

קרא עוד:

[postim]

"לעצור אותם, ולהוציא אותם אל מחוץ למדינה"

"הגדר מעזה עד אילת תושלם תוך חודשים ספורים", אמר נתניהו, והוסיף "המדיניות שלי בעניין מסתנני העבודה הבלתי חוקיים היא ברורה – לעצור אותם על ידי גדר ולהוציא אותם אל מחוץ למדינה. נתחיל בהוצאת מסתננים מדרום סודן ואחר כך נמשיך לאוכלוסיות אחרות".

ראש הממשלה הסביר שלפי החוק הבינלאומי, במידה ורוצים להחזיר את המסתננים לארצות המוצא, או למדינות אחרות, צריך את אישור המדינה ממנה באו. "בשני המקרים אתה מתחייב שלא יאונה להם כל רע, אנחנו נמצאים במגעים עם מספר מדינות", אמר נתניהו והוסיף "כמו שפתרנו את שאר הבעיות נפתור גם את זו בצורה שיטתית ובכפוף להסכמים בינלאומיים".

על רקע ההפגנות והאלימות כנגד המסתננים בדרום תל אביב, חזר נתניהו על קריאתו להימנע מגילויי אלימות. "על הציבור לגלות איפוק ואחריות, אנחנו שוללים אלימות. נוציא אותם בדרך חוקית ואחראית, לא נאבד צלם אנוש ולא נשלול צלם אנוש מאף אחד" אמר.

"להפסיק את ההעשרה, להוציא את מה שהועשר ולפרק את המתקן בקום"

בהתייחסו לסוגיית הגרעין האיראני, אמר נתניהו כי כי "המבחן להצלחת השיחות של המעצמות אם טהרן יהיה אם הן יביאו להפסקה מוחלטת של העשרת האורניום".

"איראן צרכיה להפסיק את כל ההעשרה של חומר גרעיני, היא צריכה להוציא משטחה את כל החומר שהועשר עד עכשיו ולפרק את המתקן התת קרקעי בקום. רק התחייבות איראנית מפורשת למימוש כל הדרישות הללו ווידוא מפורש של ביצוען יכול לעצור את תוכנתי הגרעין האיראנית".

"מעצמת סייבר"

על רקע הדיווחים האחרונים על מתקפת הסייבר שפגעה באיראן אמר נתניהו: "יכולת הסייבר שאנחנו מפתחים מגדילה את כושר ההגנה של מדינת ישראל. בתחום הזה אין משמעות רבה לגודלה של המדינה, אבל יש משמעות לכוח המדעי שלה ובזה ישראל מבורכת".

"אנחנו משקיעים הון רב, גם אנושי וגם כספי. קבעתי יעד שישראל תהיה בין חמש המעצמות המובילות בתחום הסייבר בעולם" סיים נתניהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו